S takovým jednáním se přitom podle dostupných informací
setkává v poslední době čím dál větší počet lidí. Namísto vrácených peněz
se je aerolinky snaží ukonejšit změnou termínu letu či vystavením poukazu na
budoucí nákup letenky dle jejich preferencí pohybující se ve stejné cenové
relaci.
Důvod, proč tak činí, je velice prostý. Aktuálně se jim
totiž z velmi objektivních důvodů nedostává hotovosti. Jejich příjmy jsou
de facto nulové, zato náklady obří. Jenže i když je pravdou, že naprostá
většina z nich se do současné situace dostala jak slepý k houslím,
rozhodně je to neopravňuje k tomu, aby na jejich provozní problémy
doplácel koncový spotřebitel, tedy sám zákazník.
Samozřejmě, existuje spousta cestujících, kteří se
s nabídnutým voucherem spokojí, neboť jim technicky vzato zas až o tolik
nejde. Jsou tu ale i tací, pro něž taková nabídka zcela postrádá jakýkoliv smysl.
Řeč je především o lidech, kteří se během inkriminovaného období chystali
například na nějakou jednorázovou služební cestu, jež byla nenávratně zrušena.
Přebookování letenky na jiný termín je tedy v jejich případě naprosto
nežádoucím řešením.
Evropská komise se přitom již během měsíce března nechala
slyšet, že navzdory současné zdravotnické krizi jsou letečtí dopravci povinni
svým zákazníkům, pokud ti o to zažádají, vrátit peníze nazpět do poslední
koruny. Při nejmenším v rámci České republiky se na ně totiž vztahují jiná
pravidla než například na cestovní kanceláře, které na základě zákona zvaného
Lex Voucher nemusí až do konce srpna příštího roku vyplácet klientům hotovost,
ale vystačí si právě s již zmíněnými poukazy.
Cestující jako oběť
Nutno podotknout, že stále větší počet zákazníků se navíc v poslední době nedobrovolně stává svědky nepříjemného procesu hašteření mezi leteckými společnosti a samotnými prodejci letenek, kteří se spolu přou o to, koho z nich má cestující vlastně o své peníze vůbec žádat. Tím se samozřejmě celá záležitost značně protáhne, a tak není bohužel ničím neobvyklým situace, kdy klient na plnou finanční refundaci čeká klidně i měsíce a není vůbec jisté, zda a jestli vůbec ji někdy obdrží….
Naneštěstí však existuje ještě jeden, o poznání extrémnější
případ, s nimž se zákazníci leteckých společností v těchto týdnech
setkávají. A sice že aerolinky na jejich výzvy vůbec nereagují, nebo dokonce
uhrazení dané platby rovnou odmítnou. Jak se v takovém případě zachovat?
Zjistit, jaké jsou vaše nároky, nebylo nikdy snazší
Asi nejjednodušší možností je obrátit se na specializovanou
firmu, která se vymáhání kompenzací od leteckých
dopravců věnuje dlouhodobě. Jednou z těch nejpovolanějších je v tomto
ohledu česká společnost ClaimCloud.
Tato firma působí na trhu již
několik let a získala postiženým zákazníkům náhrady v řádech desítek miliónů
korun. Svým klientům umožňuje nárokovat si v závislosti na typu pochybení,
k němuž ze strany aerolinek došlo, částku až do výše 1 220 eur, tedy
zhruba necelých 33 tisíc korun jako kompenzaci řídící se Evropskou regulací EC261.
Kromě toho ale zároveň umožňuje nárokovat rovněž případné náhrady za škody,
které cestující utrpěl. V tomto směru dokonce žádný finanční limit není.
Navíc v rámci aktuální situace a problémové oblasti refundací letenek se nyní společnost ClaimCloud zaměřuje právě i na tuto činnost. Pokud se tedy i vy řadíte mezi tisíce dalších lidí, kteří se v souvislosti se současnou koronavirovou pandemií (ale pochopitelně nejen kvůli ní) cítí být svým leteckým dopravcem poškozeni, neváhejte zavítat na její webové stránky, kde je celá problematika do detailu a hlavně přehledně vysvětlena.
Vyplnění formuláře, na základě kterého zjistíte, o jak velkou finanční kompenzaci můžete u dotčené aerolinky žádat, je vskutku triviální a zabere doslova jen pár minut. Je sice pravdou, že tato služba není úplně zdarma, na druhou stranu je ovšem nutné podotknout, že cenová politika společnosti je nastavena velmi citlivě a vzhledem k případné kompenzaci jsou náklady mnohdy takřka zcela zanedbatelné. Navíc porovnání s podobnými službami na trhu vycházejí sazby ClaimCloud více než přátelsky.