Nový průzkum ukázal, že povýšení členů IT týmu do vedoucích rolí má zásadní
přínos pro celý podnik. Co se týče konkrétních přínosů, polovina (50 procent)
manažerů vyzdvihla zvýšení efektivity v celém podniku, 42 procent uvádí zvýšení
obchodní výkonnosti, 40 procent spatřuje vyšší inovační potenciál a více než
třetina (37 procent) lepší zákaznickou zkušenost.
Tato zjištění přicházejí v době závažných otřesů, kdy se potvrzuje, že digitální transformace – tedy změna nebo zdokonalení obchodních modelů pomocí technologií – pomáhá podnikům přizpůsobovat se dynamické situaci na trhu, upravovat obchodní modely a poskytovat zaměstnancům flexibilitu při výkonu práce.
Podniky v regionu EMEA zdůrazňují například přínosy modernizovaných
aplikací v době pandemie z hlediska zvýšení své výkonnosti a odolnosti. Více
než polovina (57 procent) respondentů vyzdvihuje roli modernizovaných aplikací
v umožnění práce na dálku a více než třetina zmiňuje schopnost průběžně
provádět aktualizace v reakci na změny podmínek (39 procent) a zajistit
spolehlivý provoz systémů (37 procent).
Více než tři čtvrtiny (80 procent) vývojářů aplikací a IT manažerů v
regionu EMEA se domnívají, že bez úspěšné modernizace aplikací nebudou podniky
schopné poskytovat nejkvalitnější možnou zákaznickou zkušenost.
Totéž zaznívá i ze strany podnikových manažerů, z nichž se více než 80
procent domnívá, že zlepšení portfolia aplikací povede ke zlepšení zákaznické
zkušenosti, která přímo souvisí s růstem výnosů.
Nový styl
„Podnikoví manažeři dosud nikdy nemuseli řešit tolik změn, takže reálnou
výhodu mají ti, kdo jsou dobře obeznámeni s technologiemi a vědí, jak jim mohou
aplikace pomoci adaptovat na libovolné podmínky na trhu a ovlivňovat budoucí
výkonost a odolnost jejich podniků. Tři čtvrtiny podnikových manažerů z celého
světa se shodují, že technické znalosti u manažerů vedou k úspěchu,“ říká Ed
Hoppitt, ředitel společnosti VMware odpovědný za aplikace a nativně cloudové
platformy v regionu EMEA.
Současná pandemie způsobila, že desetiletá digitální transformace proběhla
během několika málo měsíců. Miliony lidí pracují nebo studují z domova, veřejná
správa vyvíjí aplikace pro sledování kontaktů v řádu měsíců, banky rozšiřují
možnosti obsluhy klientů a výrobci i obchodníci se takřka přes noc začali
zabývat zaváděním digitálních platforem.