Na začátku stálo naštvání jednoho podnikatele, který dovážel nábytek z Itálie.
Poplatky za platby byly vysoké a Milan Lacina se rozhodl, že je nechce platit, že nechce kurz, který vidí na kurzovém lístku. Napadla ho proto myšlenka, že si lidé budou směňovat peníze mezi sebou a na těchto základech Akcenta dodnes funguje. V minulém roce uskutečnila transakce v celkovém objemu přes 180 miliard korun a za dvacet let existence expandovala ve středoevropském regionu, teď se zaměřila na západní trhy. „Mluvit o expanzi na další trhy by bylo asi trochu předčasné, neboť je to teprve rok, co jsme vstoupili na německý a následně na francouzský trh. Teprve se zde usazujeme, což při tak velkých trzích vyžaduje velké investice a nepoměrně více energie oproti trhům střední a východní Evropy, kde už usazeni jsme,“ říká Milan Cerman, ředitel Akcenty. Po dalších možnostech růstu nicméně pokukuje. Ve hře mohou být balkánské země, nebo se jeho pozornost stočí naopak na sever. Letos se ale Akcenta zaměří na rozšíření produktového portfolia o produkty moderního mimobilančního financování pro firmy.
„Protože jsme menší a jsme úzce zaměřeni na jeden produkt, který máme vypilovaný do detailu,“ odpovídá Milan Cerman, na dotaz, jak dokáže Akcenta klientům nabízet výhodnější kurzy a rychlé zahraniční platby. „Ač na jedné straně bankám konkurujeme, na druhé straně je potřebujeme. Ale tím, že jsme agregátorem, který stovky a tisíce transakcí sesbírá pro mezibankovní svět, šetříme transakční náklady.
Velký díl výhody, kterou získáme tím, že provedeme takto jednu velkou transakci, předáváme našim klientům, kteří z toho profitují,“ vysvětluje Cerman.