Menu Zavřít

Aktuální stav výstavby

22. 3. 2004
Autor: Euro.cz

Stavba pokračuje na 16 kilometrů dlouhém úseku mezi Vyškovem a Mořicemi. Zprovoznění tohoto úseků se očekává v roce 2005. Od Mořic se začnou stavět další úseky přes Kroměříž a Přerov do Lipníka nad Bečvou, kde bude D1 plynule navazovat na D47.

D1 (PRAHA - BRNO - LIPNÍK N/B) Kompletní dokončení D1 se plánuje na rok 2009 a bude stát kolem 25 miliard korun. D 3 (PRAHA - Č. BUDĚJOVICE) V roce 2002 začala výstavba části D3 severně od Tábora. Letos v září by mělo být hotovo celkem osm celistvých kilometrů, které však tvoří jen malou část v budoucnu 175 kilometrů dlouhé dálnice. Zatím nejasná je její trasa v okolí Prahy a ve Středočeském kraji, kde probíhá územní řízení. Dokončení úseku dálnice D3 na hranice Benešovského regionu se očekává do roku 2010, celá dálnice by pak měla být postavena kolem roku 2013. D5 (PRAHA - PLZEŇ - ROZVADOV) Na této dálnici se staví poslední chybějící část plzeňského obchvatu, která obsahuje dlouho diskutovaný 380 metrů dlouhý tunel Valík. Dokončení obchvatu a tedy i otevření celé dálnice D5 se zatím plánuje na rok 2005. D8 (PRAHA - ÚSTÍ NAD LABEM - STÁTNÍ HRANICE) V provozu jsou zatím úseky z Prahy do Lovosic a z Řehlovic do Trmic. Na podzim roku 2005 by měl být otevřen nejsevernější úsek D8 Trmice - státní hranice. Náklady na tuto stavbu budou 16 miliard korun. Pak bude dálnici D8 chybět pouze její nejdiskutovanější 16kilometrový úsek přes chráněnou krajinnou oblast České středohoří. O jeho trasování zatím není rozhodnuto. D11 (PRAHA - HRADEC KRÁLOVÉ) Po dlouhých letech dohadů začala v polovině ledna letošního roku stavba pokračování dálnice D11 z P oděbrad na Hradec Králové. Celá stavba v délce skoro 49 kilometrů bude stát přes 11 miliard korun. Část nového úseku dálnice by mohla být zprovozněna do roku 2005, celá dálnice pak nejpozději do roku 2007, pokud se podaří vyřešit protahující se výkupy pozemků. D47 (LIPNÍK NAD BEČVOU - OSTRAVA) Výstavba dálnice D47 začala prakticky teprve v loňském roce, kdy stát vypověděl smlouvu s jejím původním investorem a rozhodl se projekt realizovat přímo ze státního rozpočtu. Cena 80kilometrové dálnice se má vyšplhat na 80 miliard korun, její dokončení plánuje vláda na rok 2008. R1 (OKRUH KOLEM PRAHY) K dokončení Pražského dálničního okruhu zbývá dostavět ještě čtyři velké úseky - jižní část (Slivenec - D1). severní část (Ruzyně - D8), úsek spojující D8 a již zprovozněnou východní část R1 a úsek spojující D1 a již zprovozněnou východní část R1. V současně době se rozbíhají práce na výstavbě jižní části, která bude stát více než 15 miliard a má být dokončena v roce 2008. Výstavbu dalších úseků komplikují výkupy pozemků a odpor zasažených obcí. R6 (PRAHA - KARLOVY VARY)

Úsek Praha - Pavlov o délce 10,2 km by se měl začít stavět ještě letos nebo příští rok, pokud se na něj najdou finanční prostředky. Odhad nákladů je zhruba 2,7 miliardy korun. Reálný termín dokončení R6 až do Karlových Varů je nejdříve kolem roku 2013. Na Chebsku a Karlovarsku už fungují kratší úseky čtyřproudové komunikace, která se v budoucnu stane součástí R6.

R7 (PRAHA - SLANÝ - CHOMUTOV)

Staví se jen část obchvatu Chomutova, pětikilometrový úsek Chomutov - Křimov a krátký dvoukilometrový úsek u obce Hořešovičky na Kladensku.

FIN25

R35 (LIBEREC - HRADEC KRÁLOVÉ - OLOMOUC)

Tato rychlostní komunikace, která bude spolu s D11 po svém dokončení alternativním spojením Čech a Moravy k dálnici D1, je zatím ve fázi územního plánování. Stavět se zde začne až po vyřešení definitivní trasy. Reálný termín zahájení stavebních prací je kolem roku 2008, dokončení až kolem 2015.

  • Našli jste v článku chybu?