SPGroup
Největší tuzemský akvapark postaví Unistav. Nabídku této firmy vyhodnotil investor – společnost SPGroup – jako nejvýhodnější. Developer naplánoval otevření vodního megadíla v Čestlicích u Průhonic na přelom února a března příštího roku. O několik měsíců později, pravděpodobně v říjnu, by měl začít fungovat i přilehlý čtyřhvězdičkový hotel s 240 pokoji, podzemním parkováním a kongresovým centrem, které zahrnuje deset sálů různých velikostí a pojme až 400 hostů. Vodní svět v podání SPGroup doplní dva parkovací domy s 660 místy.
Samotný akvapark má tvořit vstupní hala, centrální část a tři paláce: vln, relaxu a dobrodružství. Vstupní část zahrnuje dvoupodlažní fitness centrum. Chybět nebude wellness centrum a restaurace pro dvě stovky hostů. Pro milovníky tepla zakomponoval investor do střední části šestnáct saun a další - tentokrát „mokrou“- restauraci přístupnou pouze z akvaparku. V části věnované relaxu bude plavecký bazén, whirlpooly, osm metrů hluboký potápěčský bazén, pomalá řeka, jež propojí všechny bazény, a několik barů. Palác dobrodružství s devíti tobogány je určen adrenalinovým radovánkám; klidnější povahy a rodiny s dětmi zamíří do paláce vln se skluzavkami, brouzdališti i suchými atrakcemi. Ve venkovní části najde návštěvník divoký tok, odpočinkové laguny nebo plážový bar.
O návratnost investic se developer neobává. Odhaduje ji na deset let. Už v prvním roce provozu očekává, že do areálu zavítá přes milion návštěvníků. „Naše spádová oblast, přístupná do devadesáti minut jízdy autem, zahrnuje 3,8 milionu lidí. Provoz navíc zajistí joint venture společnost GMF Aquapark Prague, jejímiž akcionáři jsou SPGroup a německý provozovatel dvaceti akvaparků a termálních lázní GMF, který v odvětví podniká více než dvacet let,“ říká projektový manažer SPGroup Otakar Šmíd. Vstupné na tři hodiny by se mělo pohybovat kolem 380 korun.
V roce 2005 koupila SPGroup rozestavěné prosklené „monstrum“ v Čestlicích, na němž se již dva roky nepracovalo, od ruského investora, jemuž došly peníze. Celkové náklady na vybudování areálu včetně hotelu dosáhnout zhruba 2,4 miliardy korun. SPGroup vlastní bývalý pojišťovací magnát Pavel Sehnal. Zatímco jeho vodní podnikatelský záměr spěje ke zdárnému konci, veletržní byznys, na nějž vsadil, se značně komplikuje. Developerská SPGroup loni koupila 66,5 procenta firmy ABF, jež ovládá 89 procent společnosti Pražský veletržní areál (PVA). Zbývajících jedenáct procent vlastní město Praha.
SPGroup vstoupila do ABF s ambiciózním plánem přeměny areálu ve veletržní komplex s krytou výstavní plochou 113 tisíc metrů čtverečních, administrativními budovami s plochou 114 tisíc metrů čtverečních, hotelem a kongresovým centrem. To celé celkem za třináct až patnáct miliard korun. Jenže město, které v minulosti zapůjčilo společnosti PVA pro výstavbu moderního výstaviště na sto let 23,8 hektaru pozemků a další okolní parcely mělo postupně vykupovat a vkládat do firmy, se nyní rozhodlo smlouvu vypovědět a získat letňanské pozemky zpět. Pokud se tento krok magistrátu podaří, koupil Sehnal v podstatě prázdnou schránku.