O tři procenta více než loni utratili Američané za vánoční stromky. Z celkové sumy 3,4 miliardy dolarů přitom za umělé stromky pocházející z Číny vydali 2,6 miliardy, uvedla agentura Bloomberg.
Foto: Profimedia
Za pětadvacet milionů „živých“ stromků letos Američané utratili osm set milionů dolarů. Dalších 2,6 miliardy je stálo deset milionů umělohmotných stromečků, pocházejících od čínských výrobců.
Celkový objem prodejů jednoho z hlavních atributů Vánoc oproti loňskému roku vzrostl o více než tři procenta a vrátil se do stavu před začátkem ekonomické krize v roce 2008. Ta srazila prodeje vánočních stromků pod úroveň třicátých let minulého století.
„Od prodejců i pěstitelů vánočních stromků teď slyšíme značně optimističtější vyjádření než v loňském roce,“ citovala agentura Bloomberg mluvčího Národní asociace vánočních stromků Ricka Dungeye.
„Prodeje stoupají,“ potvrdila výkonná ředitelka Asociace prodejců vánočních stromků Severní Karolíny Jennifer Greeneová. „Letos jsme zaznamenali skoro čtyři sta tisíc objednávek oproti loňským sto tisícům.“
Cenu „živých“ stromků, z nichž každý roste průměrně sedm let, přitom zvyšuje cena nafty, kterou tankují lesnické stroje. Ta pro lesníky podle Marka Connellyho ze společnosti Credit Agricole Securities v porovnání s loňským rokem vzrostla až o třetinu.