Super Bowl je v USA tradičně nejsledovanější televizní událostí, v tomto ohledu překonává třeba i předávání Oscarů. Letošní ročník, při kterém se střetnou San Francisco 49ers a Kansas City Chiefs, nebude v této tradici výjimkou. Vlastně spíše ještě překonává zájem z let minulých, včetně poptávce po lístkách.
Když před necelými dvěma týdny bylo jasné, které týmy se finále účastní, začal velký boj o lístky. Tým ze San Franciska má obrovskou fanouškovskou základnu, Chiefs zase čekali na účast ve finálovém utkání padesát let. Vzhledem k faktu, že duel se navíc odehraje v turisticky oblíbené destinaci, rostly ceny lístků v prvních dnech do rekordních hodnot. Ceny šroubuje nahoru kromě jiného i fakt, že stadion v Miami pojme o šest tisíc lidí méně než ten v Atlantě, kde se hrálo loni.
V posledních dnech zájem přeci jenom lehce opadl, průměrná cena lístku se však drží kolem sedmi tisíc dolarů (160 tisíc korun) za kus. Ty nejlevnější se na přeprodejním portálu StubHub prodávají za přibližně 4200 dolarů, jde však o místa v nejvyšších patrech stadionu. Pokud chce mít zájemce opravdu dobrý výhled a komfort, musí si nachystat až 60 tisíc dolarů. Za tuto sumu dostane možnost podívat se po utkání přímo na hřiště.
Průnik do uzavřeného klubu: Bezos chce koupit tým amerického fotbalu
Pro srovnání: loni činila průměrná cena za jeden lístek necelých pět tisíc dolarů, rok předtím čtyři tisíce. Nejdražším Super Bowlem byl v tomto ohledu duel mezi New England Patriots a Seattle Seahawks v Arizoně, na nějž se prodávaly vstupenky v průměru za téměř deset tisíc dolarů.
Návštěvníci utkání se kromě velkého výdaje za za lístky musejí připravit i na dražší ubytování než obvykle. Za pokoj ve dvouhvězdičkovém hotelu během víkendu zaplatí v průměru 275 dolarů za noc, za přespání ve čtyřhvězdičkovém hotelu pak 880 dolarů.
Na velkou sledovanost Super Bowlu se těší i velké značky, které se každoročně snaží zaujmout diváky originálními reklamami. Letos se k nim připojí i politici. Současný prezident Donald Trump a jeden z uchazečů o prezidentskou nominaci Demokratické strany Michael Bloomberg si připravili minutové propagační spoty, za které jejich kampaně zaplatí deset milionů dolarů.
Dále čtěte:
Rekordní sportovní obchod. Zakladatel Alibaby kupuje basketbalový tým za 2,35 miliardy dolarů
10 nejbohatších sportovců světa
Reklama i nákupy hráčů za bitcoiny: sport se otevírá kryptoměnám
Ve stopách Jordana. Sportovci touží po statusu miliardáře, podřizují tomu i aktivní kariéru