Menu Zavřít

Anketa: Pociťuje vaše firma ekonomické oživení

27. 9. 2013
Autor: čtk

Nedávno zveřejněná statistická data ukazují, že dochází k určitému ekonomickému oživení. Pozorujete ho také v rámci svého byznysu? Věříte, že toto oživení bude mít trvalejší platnost, a chystáte se v důsledku toho zvyšovat investice do rozvoje své firmy?

František Kulovaný, člen představenstva Baest Machines & Structures

Významnější oživení v naší oblasti středně těžkého strojírenství nepociťujeme, na druhou stranu změna „nálady“ na pozitivní očekávání v budoucnosti po několika letech recese může konečně znamenat obrat k lepšímu.

 František Kulovaný, člen představenstva Baest Machines & Structures

František Kulovaný

Bohužel Evropa jako náš hlavní trh – a ČR i s takto skoro neznatelným růstem na úrovni statistické chyby – je stále regionem, který významně zaostává za dynamičtějším růstem ostatních ekonomik světa.

Investovali jsme rozumně navzdory krizi a investujeme nadále do zvýšení konkurenceschopnosti jak v oblasti lidských zdrojů, nových trhů, tak i do moderní výrobní technologie na výrobu nádrží a tlakových nádob z klasické i nerezové oceli včetně doprovodného programu VaV za spolufinancování EU – Inovace výroby nádrží a zásobníků.

Zbyněk Frolík, majitel společnosti Linet

Po pravdě řečeno, Linet nikdy příliš nepocítil dopady ekonomické krize. Výrazněji jen v ČR, Španělsku a I tálii. Ve svých začátcích se společnost začala intenzivněji orientovat hlavně na trhy zemí BRI C, USA a Středního východu, čímž se nám podařilo kompenzovat tehdejší pokles na evropských trzích.

 Zbyněk Frolík, majitel společnosti Linet

Zbyněk Frolík

Z našeho pohledu tak nejde o pocit oživení, ale o dlouhodobý stav. Ten samozřejmě chceme udržet, proto aktuálně investujeme především do efektivnějších řešení pro mezinárodní obchod.

Nicméně to, zda se růstový trend makroekonomických ukazatelů udrží, záleží na mnoha faktorech. Zůstávám optimistou a věřím, že české podniky a podnikatelé mají stále ještě dobré podmínky pro úspěšný byznys v podobě relativně levné pracovní síly, z pohledu zaměstnavatele celkem vstřícného pracovního práva a talentovaných a dobře vzdělaných lidí. Zda se tento potenciál plně uplatní, ale bude mimo jiné záviset i na tom, jak rychle bude v zemi obnovena dlouhodobá politická stabilita.

Zbyněk Kůr, ředitel pro nákup Zlínstavu

Situace ve stavebnictví je špatná. Nebo spíš ještě horší, či už nejhorší? Práce je málo, a když, tak za bídné ceny. Ve finančních úvahách už používáme termíny černá nula a červená nula. Slovo zisk jsme zapomněli. Takže o nějakém rozvoji firem nemůže být řeč. Projekty typu Hladová zeď Karla IV. jsou v nedohlednu.

Zbyněk Kůr, ředitel pro nákup Zlínstav

Zbyněk Kůr

Tuto roli by dnes mohl snad sehrát vodní koridor Dunaj–Odra–Labe. Zvlášť když je této myšlence z pochopitelných důvodů velmi nakloněna EU. Příspěvek by mohl činit až 85 procent investičních nákladů!

To by se ovšem vedení naší země muselo rozkývat dříve, než tyto prostředky nenávratně odplují na mnohem méně významnou akci Seina–Sever. Samozřejmě by to nepřineslo práci pro všechny, ale když uvážíte i navazující nepochybný rozvoj přilehlých území, jistě to stojí minimálně za vážnou úvahu.

Kateřina Kadlecová, ředitelka a spolumajitelka USSPA

Jisté oživení pozorujeme. Přistupujeme k němu zatím opatrně, přece jen do značné míry závisíme na stavebním průmyslu a ten se zatím ještě potýká s hlubokou krizí. Samozřejmě jsme velice rádi, že přicházejí první dobré zprávy, už jen proto, že ekonomika jako celek, tedy zejména spotřebitelé jako zásadní hybná síla ekonomiky, dostávají konečně příslib vylepšení situace.

 Kateřina Kadlecová, ředitelka a spolumajitelka USSPA

Kateřina Kadlecová

bitcoin_skoleni

Tak jako jsem přesvědčená, že do spirály krize nás na počátku uvrhly nekonečné stohy špatných zpráv a pesimistických předpovědí, věřím, že nyní nám mohou proces obnovy, růstu a důvěry pomoci nastartovat dobré zprávy a pozitivní informace, obzvlášť když jsou podloženy reálnými výsledky ekonomiky.

Do rozvoje firmy jsme investovali i v době krize. Investice průběžně plynou do oblasti vývoje, na rozdíl od řady firem jsme ani v době recese dramaticky netlumili investice do marketingu, také pracujeme na nových obchodních strategiích.

  • Našli jste v článku chybu?