InspiraceO účelné výkladové reklamě je možné mluvit jen tehdy, když je prováděna skutečně systematicky a cílevědomě, podobně, jako propagace pomocí inzerce apod. V tomto ohledu je výklad ještě opomíjen. Někdy se podaří naaranžovat jej i dobře, ale to je vše. K plánovité propagaci se používá dosud málo.
Inspirace
O účelné výkladové reklamě je možné mluvit jen tehdy, když je prováděna skutečně systematicky a cílevědomě, podobně, jako propagace pomocí inzerce apod. V tomto ohledu je výklad ještě opomíjen. Někdy se podaří naaranžovat jej i dobře, ale to je vše. K plánovité propagaci se používá dosud málo. Při aranžování výkladu zastřete výkladové sklo, aby vnitřek byl po dobu aranžování zakryt zrakům kolemjdoucích. Každý obchod není sice na nejživější ulici, ale jistě kolem něho přejde dost lidí i v klidnějších ulicích. Kdo vidí nepořádek v nehotovém výkladě, na toho pak již nepůsobí hotový výklad a není pro něho žádným zvláštním překvapením. Nenechávejte však výklady zastřeny opět zbytečně dlouho. Úplný plán i s potřebným materiálem má být připraven již při zahájení dekoračních prací (zboží určené k vyložení, plakáty, tabla, štítky atd.). Vlastní aranžování má spočívat jen ve „stavbě“ výkladu z již připraveného materiálu a nikoliv ve zkoušení různých možností a návrhů. Výklady mohou být úspěšné jen tehdy, když ukazují zákazníkům stále něco nového. Výklady změňte proto ihned, když se dá předpokládat, že je většina kolemjdoucích již viděla. To záleží hlavně na tom, jak je ulice frekventovaná, je-li obchod v obchodní nebo v klidnější obytné čtvrti atd. V živé ulici chodí kolem výkladu i lidé z ulic vzdálených, cizinci apod., takže se dá očekávat déle trvající účinek výkladu.
Zpracováno podle časopisu Průkopník, červenec 1936