Audi bude od roku 2019 v Bruselu vyrábět druhý elektromobil, čtyřdveřový model kategorie Gran Turismo. Výrobce přesto upozorňuje, že si i nadále v programu bude držet dieselový motor. „Byl by jen těžko nahraditelný. Věříme mu,“ vzkazuje Audi.
Audi bude od roku 2019 v bruselské automobilce vyrábět svůj druhý bateriemi poháněný automobil. Čtyřdveřové, sportovně laděné GT s názvem e-tron Sportback. První kusy mají sjet z pásu už v roce 2018.
„Ukazujeme tím, že to Audi s tématem elektromobility myslí vážně,“ podotkl k chystanému modelu šéf výroby Hubert Waltl s tím, že druhý elektromobil příhodně vytíží závod v Bruselu. E-tron vychází z designové studie představené na autosalonu v Šanghaji.
Přečtěte si o zastřené budoucnosti konvenčních motorů:
Velmoc elektromobility. V Norsku po roce 2025 „vymřou“ spalovací motory
Během devíti let mají čtvrtinu všech prodaných Audi představovat elektromobily. Tento úkol uložil šéf koncernu Volkswagen Matthias Müller celé skupině.
Víra v „nejšpinavější“ motor
Nový šéf techniků Audi Peter Mertens ujišťoval časopis Auto motor und sport, že zmíněný poměrně velký elektromobil automobilce přinese zisk. „Marže ještě nedosahují úrovně obvyklé u konvenčně poháněných modelů, ale vydělávat na něm i tak budeme.“
Vedle elektromobilů se Audi hodlá – i vzhledem k emisním normám - nadále držet také vznětových motorů. „Věříme Dieselu. Tečka,“ prohlásil Mertens ve stejný týden, kdy aktivisté ze sdružení Deutsche Umwelthilfe označili Audi A8 za osobní auto s naftovým motorem s nejvyššími emisemi oxidů dusíku. „Těžko by jej šlo nahradit. Jakmile doladíme zplodiny, ukáže se, že diesel je nejlepší koncept k plnění budoucích emisních limitů,“ dodal.
Více o čtyřech kolech na autobible.cz
Související články: