S rostoucí silou asijských trhů, zejména toho čínského, evropské automobilky stále častěji přesouvají premiéry svých nových modelů z tradičních autosalonů starého kontinentu na Dálný východ. Nejnovějším příkladem je Audi Q3, zatím nejmenší SUV ingolstadtské značky, které se představilo v Šanghaji. Audi má ostatně v Číně velmi silnou pozici, ročně tam prodá na čtvrt milionu aut.
Po stránce designu ani techniky se žádné velké překvapení nekoná. Q3 zůstává věrna současnému stylistickému „jazyku“ značky Audi a po konstrukční stránce staví na nedávno faceliftovaném Volkswagenu Tiguan. Většina evropských zájemců dá před přeplňovaným benzinovým motorem o objemu dvou litrů (125 nebo 155 kW) nepochybně přednost dieselu stejného zdvihového objemu. Audi Q3 2.0 TDI vyvine nejvyšší výkon 129 kW, ale později po uvedení na trh bude k dispozici i provedení 103 kW, běžné v mnoha vozech skupiny VW včetně škodovek. Slabší verze obou motorizací budou sériově dodávány s pohonem pouze předních kol, zatímco u silnějších variant bude motor standardně roztáčet obě nápravy.
Audi zásadně nezveřejňuje predikce prodejních výsledků, nicméně podle britského týdeníku Autocar počítají v Ingolstadtu s ročním odbytem asi sto tisíc kusů Q3.