Automobilka z Ingolstadtu zahájila příjem objednávek na otevřenou verzi svého supersportu. Stejně jako kupé zůstává i spyder věrný desetiválcovému motoru bez přeplňování.
Audi R8 Spyder druhé generace je už oficiálně ke koupi. Několik měsíců po jarní premiéře na autosalonu v New Yorku otevírá Audi pomyslnou knihu objednávek na hliníkový supersport se stahovací střechou.
Stejně jako v případě R8 kupé je i u Spyderu hlavní chloubou motor. Má v dnešní době už značně exotickou koncepci s velkým zdvihovým objemem (5,2 l) a vysokým počtem válců (10). Výkonu 367 kW (540 k) a točivého momentu 540 Nm dosahuje bez pomoci turbodmychadel. Nezaměnitelný zvukový projev atmosférického desetiválce bude se staženou střechou ještě působivější…
Spyder se stahovací střechou je jen o pět kilo těžší než kupé
Protože auta bez pevného střešního dílu potřebují dodatečné výztuhy karoserie, bývají z principu těžší a o něco pomalejší než jejich uzavřené ekvivalenty. V případě R8 Spyder se ale dynamická daň za požitek z větru ve vlasech jeví víc než přijatelná, jak ukazuje následující tabulka:
Audi R8 Coupé vs. R8 Spyder | ||
---|---|---|
Model | Audi R8 Coupé V10 | R8 Spyder V10 |
Provozní hmotnost (kg) | 1715 | 1720 |
0-100 km/h (s) | 3,5 | 3,6 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 320 | 318 |
R8 Coupé lze však pořídit i v rychlejší a výkonnější verzi Plus, o níž se Audi v souvislosti se Spyderem zatím nezmiňuje.
Síla motoru putuje přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku do systému quattro, který ji podle potřeba rozděluje mezi všechna čtyři kola. Oproti běžným cestovním modelům Audi je pohon všech kol v R8 nastavený tak, aby auto svým chováním víc připomínalo „zadokolku“.
Po vzoru tradičních výrobců supersportovních vozů má druhá generace Audi R8 na volantu soustředěné ovládací prvky, které přímo souvisejí s jízdou. Vlevo najdete přepínač jízdních režimů a samostatné tlačítko sportovního módu, vpravo červené tlačítko spouštění motoru a knoflík pro ovládání klapek ve výfuku. Ve virtuálním přístrojovém štítu před řidičem se mohou zobrazovat nejen rychloměr s otáčkoměrem a palubní počítač, ale i navigace nebo data z připojeného chytrého telefonu. Toto řešení známe i z méně exotických modelů značky Audi.
Startovací tlačítko i další ovládací prvky najdete na volantu
Tuzemské zastoupení zatím nezveřejnilo ceny nového Audi R8 Spyder V10 pro Českou republiku. V Německu ale tento model začíná na částce 179 000 eur, což je o 13 tisíc eur neboli 7,8 % víc než u kupé. Pokud bude stejný procentní rozdíl zachován i na českém trhu, můžeme očekávat základní cenu Spyderu zhruba na úrovni 4,57 milionu korun.
Mnoho přímých soupeřů tento model na trhu nemá. Zákazníci by mohli uvažovat také o Porsche 911 Turbo Cabrio (5,21 mil. Kč) nebo Jaguaru F-Type kabriolet s motorem 5.0 V8 S/C a pohonem všech kol (3,31 mil. Kč). Technicky příbuzné Lamborghini Huracán Spyder i Ferrari 488 Spider jsou ještě o další úroveň výkonnější, rychlejší a dražší.
Další články o vozech Audi:
Extremistické Audi TT RS je rychlejší než Porsche 911
Supersilný diesel v novém Audi SQ7 si pomáhá unikátním „elektrickým turbem“