Po krátkém oddechu, kdy lidé čekali, co se bude dít s cenami, začali opět více nakupovat automobily a motocykly.Prodej motoristického zboží není celoročně rovnoměrně rozložený. Jde ve vlnách. "Těsně před vstupem Česka do EU prodej šel, a pak jako když utne a neudělalo se prakticky čtrnáct dní auto," říká Jiří Forst z mladoboleslavské společnosti Lau-reta Auto, která prodává - co jiného než škodovky.
Po krátkém oddechu, kdy lidé čekali, co se bude dít s cenami, začali opět více nakupovat automobily a motocykly.
Prodej motoristického zboží není celoročně rovnoměrně rozložený. Jde ve vlnách. „Těsně před vstupem Česka do EU prodej šel, a pak jako když utne a neudělalo se prakticky čtrnáct dní auto,“ říká Jiří Forst z mladoboleslavské společnosti Lau-reta Auto, která prodává - co jiného než škodovky. Lidé zřejmě čekali, co udělá jednotný trh s cenami potravin a dalších životně důležitých věcí. Zjistili, že žádný šok se zatím nekoná a navíc získali možnost koupit si automobil či motocykl na splátky.
„Se splátkovým prodejem jako by se protrhla hráz. Za týden jsme prodali tolik aut jako předtím za měsíc. Jde o nové škodovky, protože se zatím neobjevil zákazník, který by chtěl na splátky ojetinu,“ vysvětluje Forst. Možnost nákupu auta na splátky podle něho oslovila lidi, kteří nakupovali v bazarech ojeté automobily, někdy i v dost pochybné kvalitě. „A docela se povedla akce v rámci škodovek. Škoda Auto teď vyměňuje stará auta za nová. Klienti dostávají na nový automobil slevu a ještě mají přístup k levným penězům,“ dodává Forst.
Se splátkovým prodejem v součinnosti s firmou Cetelem začala Laureta Auto ve druhé polovině května. Běžně prodává kolem dvaceti automobilů měsíčně. Za poslední májový týden si zákazníci odvezli dvacet nových škodovek a na deset dalších získala firma objednávky. „To je při konkurenci v Mladé Boleslavi špičkové,“ pochvaluje si Jiří Forst.
Na rozjezd splátkového prodeje aut zvolil Cetelem zvýhodněné úroky. Ty by měly platit minimálně do konce června. Pokud se splátkový prodej chytne, a Forst počítá s tím že ano, měl by se roční prodej firmy Laureta Auto zvednout o 60 procent. „Ještě před měsícem bych řekl, že budu rád, když vůbec splním letošní cíl prodeje,“ říká.
Splátky nejsou zaměřené na podnikatele. Těm se stále víc vyplatí leasing, například i tříletým odpisem. Pro nepodnikatele je však podle Fors-ta příjemné, že při splátkovém nákupu jsou ihned vlastníky auta. Pokud se dostanou do problémů, mohou je prodat. Automobil na splátky však využívají i drobní živnostníci, kteří si je koupí „na rodné číslo“ a využívají ho při své práci. Vlastně ho vkládají do firmy formou cesťáků.