Menu Zavřít

Auta letos možná mírně zdraží

31. 1. 2005
Autor: Euro.cz

PRODEJ AUTOMOBILŮ Nižších cen za nové automobily se letos nedočkáme. Tvrdí to alespoň odborníci, které oslovil Profit. Podle údajů dovozců stojí v Česku většina nových aut přibližně o desetinu méně než v dalších zemích Evropské unie.

PRODEJ AUTOMOBILŮ Nižších cen za nové automobily se letos nedočkáme. Tvrdí to alespoň odborníci, které oslovil Profit.

Podle údajů dovozců stojí v Česku většina nových aut přibližně o desetinu méně než v dalších zemích Evropské unie. „Tento rozdíl se bude muset postupně smazat, letos proto očekáváme mírný nárůst cen,“ prohlásil zástupce společnosti Import Volkswagen Group Jan Klíma.

Žádné dramatické změny cen nových automobilů naopak nepředpokládají představitelé Sdružení automobilového průmyslu a Svazu dovozců aut. „Ceny budou stagnovat na úrovni roku 2004 s případnou oscilací v rozmezí tří procent,“ uvedl ředitel sekretariátu sdružení Antonín Šípek.

SLEVY BUDOU POKRAČOVAT

Jednou ze zbraní prodejců automobilů jsou slevové nabídky a takzvané akční modely, díky kterým lze na nákupu auta ušetřit až sta tisíce korun. „Politika akčních modelů určitě neskončí, ale bude velmi diferencovaná,“ domnívá se Klíma. Šípek však tvrdí, že loňské slevy byly pro jednotlivé značky na hranici únosnosti a níže již nelze jít. To potvrzuje i obchodní ředitel české pobočky Citroenu František Neuman: „V Česku jsou marže zvláště v segmentu malých vozů na velice nízké úrovni a ceny mohou jít dolů pouze za cenu poklesu základní výbavy,“ upozornil.

Cenová konkurence na trhu je podle odborníků tak tvrdá, že prodejce raději prodá vůz za nákupní cenu nebo s marží pár tisíc korun, než aby ho financoval na skladě. Určitý prostor pro další slevy je podle Neumana pouze v kategorii vozů střední a vyšší třídy, vzhledem k nutnosti dotovat prodej malých vozů však nelze očekávat dramatické slevy.

MARŽE SE LIŠÍ

bitcoin_skoleni

Jaká je dnes marže z prodaných vozů? Ta se podle Klímy liší v závislosti na značce auta a modelu. „Je to velice citlivá záležitost tvořící součást obchodního tajemství,“ říká Šípek. „Tento výpočet nikdo nepublikuje, aby neodkryl karty konkurenci,“ dodává Neuman.

Podle jeho slov se obecně předpokládá, že marže prodejců automobilů jsou v průměru od šesti do 12 procent podle segmentu a značky. „Reálně docilovaná hrubá marže tak bude mezi třemi až šesti procenty a prodejce má možnost si ji zvýšit o jedno až tři procenta díky bonusům,“ uzavřel Neuman.

  • Našli jste v článku chybu?