POŽÁRY NA SILNICÍCH Požár autobusu Student Agency na dálnici D1 před necelým měsícem vyvolal tvrdou reakci konkurenční společnosti Asiana. „Je to důsledek soustavného přezíravého postoje firmy Student Agency k bezpečnosti silničního provozu,“ tvrdí výkonná ředitelka firmy Asiana Šárka Litvinová.
POŽÁRY NA SILNICÍCH
Požár autobusu Student Agency na dálnici D1 před necelým měsícem vyvolal tvrdou reakci konkurenční společnosti Asiana. „Je to důsledek soustavného přezíravého postoje firmy Student Agency k bezpečnosti silničního provozu,“ tvrdí výkonná ředitelka firmy Asiana Šárka Litvinová. Jiné reakce jsou však smířlivější.
„Závadu na palivovém systému nelze vyloučit ani u autobusu, kterému je věnována dostatečná péče,“ říká generální ředitel společnosti Veolia Transport Petr Moravec. Majitel Student Agency Radim Jančura poukazuje na oficiální statistiky Hasičského záchranného sboru. Podle nich došlo za první pololetí roku 2006 k dvaceti požárům autobusů. Celková škoda dosáhla devíti milionů korun. V roce 2005 hořelo dokonce 60 autobusů a škoda činila více než sedm milionů korun.
Ani pro samotnou Student Agency není nedávný požár ojedinělou výjimkou. Na dálnici D1 jí hořel autobus již loni v září. „Byl to spíše jenom dým. Než to stačilo pořádně chytnout, tak to náš řidič uhasil. Škody se daly počítat v tisícovkách korun,“ komentuje případ Jančura.
Nejčastější příčinou vzniku požárů v dopravě jsou přitom technické závady, buďto na elektroinstalaci, nebo jde o netěsnost palivové soustavy. Konkrétním důvodem požáru žlutého autobusu byl za jízdy vypadlý palivový přívod, kterým pohonná hmota vytékala a následně se vznítila. Škoda se podle Jančury bude pohybovat kolem čtyř milionů korun.