Důvodem prodloužení odstávky jsou podle Paroubka zavřené hranice a zavřená dealerství, auta tak nemá kdo prodávat. Podle Paroubka bude firma od začátku vyrábět na 100 procent, tedy na dvě směny. Koronavirem jsou zasažené klíčové trhy firmy, například Itálie, Velká Británie nebo Španělsko.
Starosta Michael Kašpar (Změna pro Kolín) dnes řekl, že odstávka výroby v TPCA se na životě ve městě nepodepisuje. "Ze začátku to bylo znát, ve městě bylo prázdno. Ale postupně se ulice plní, zvlášť teď od pondělí, kdy se to hodně rozvolnilo. Takže město je plné," řekl Kašpar.
Podle něj nejsou komplikace ani se zahraničními dělníky, kteří zůstali na ubytovnách. "Za ty dva měsíce jsme nemuseli řešit téměř žádný problém," řekl Kašpar.
Například mladoboleslavská Škoda Auto, která kvůli koronavirové krizi také přerušila výrobu, ji obnovila v pondělí 27. dubna ve všech třech svých výrobních závodech v České republice. Ani jeden ze závodů nefunguje na 100 procent kapacity. Obnovení výroby ve Škodě doprovázelo více než 80 hygienických opatření. V noci z pondělí na úterý se v Mladé Boleslavi a Kvasinách poprvé po obnovení výroby konala třetí, tedy noční směna.
V TPCA pracuje v současnosti zhruba 2500 lidí a firma představuje jednoho z největších exportérů v České republice a zároveň zaměstnavatele na Kolínsku.