* Jak si stojí Seat na českém trhu?
Značce Seat se na českém trhu daří skvěle. Od roku 2012 zaznamenala velice pozitivní vývoj. Díky tomu jsme v roce 2018 předali zákazníkům ve srovnání s rokem 2012 více než dvojnásobné množství vozů. O pozitivním trendu značky vypovídala i 12. pozice značky na trhu ve srovnání se 17. pozicí v roce 2012. Letošní rok jsme započali velice dobře. Měli jsme nejlepší lednový výsledek v historii značky aktomu nám za první čtyři měsíce chybí na top 10 mezi značkami na českém trhu pouhých 124 vozů. Celý letošní rok vidím velice pozitivně a věřím, že další fáze implementace nových emisních norem naše plány nezhatí.
* Jaké novinky jste už uvedli a jaké ještě chystáte v letošním roce?
V letošním roce jsme zahájili prodej naší zbrusu nové značky Cupra, otevřeli jsme tři první specializovaná prodejní místa v Plzni, Praze a Brně a připravujeme se na další fázi rozvoje této skvělé značky. V únoru 2019 jsme taktéž uvedli na trh naše největší SUV, model Tarraco. Po prvních měsících jsme zaznamenali velký zájem zákazníků o tuto novinku. Pro letošní rok s dalšími novinkami nepočítáme, rok 2020 bude oproti tomu velice bohatý na novinky po celý rok.
* Na konci loňského roku vyčlenil Seat své sportovní modely pod speciální značku Cupra. Jaký potenciál má podle vás na trhu?
V předchozí odpovědi jsem již zmínil značku Cupra. Značka Cupra má dle mého názoru slušný potenciál zaujmout českého zákazníka. V posledních letech jsme byli na českém trhu se sportovními verzemi velice úspěšní a nevidím důvod, proč by tomu nemělo být i v budoucnosti. Na trh přijdou designově atraktivní, jedinečné a výkonné nové modely, které pozici značky na českém trhu zajisté podpoří.
* Automobilový průmysl prochází překotnými změnami. Jak je vnímáte?
Osobně je vnímám tak, že Evropa zvolila velice složitou a riskantní cestu pro tradiční a silný evropský automobilový průmysl. Uvidíme, co nám přinese budoucnost… Značkám Seat a Cupra tak nezbývá nic jiného, než se této situaci přizpůsobit. Zároveň nám jde o to, aby naši zákazníci měli i v budoucnu k dispozici skvělé modely, které budou vynikat i nadále kvalitami, díky kterým si naši zákazníci tyto vozy pořizují.
* Jak na ně automobilka Seat reaguje a co dělá pro to, aby zůstala konkurenceschopná?
Připravujeme se na elektromoblilitu, v příštím roce uvedeme na trh dva čistě elektrické vozy, pracujeme s alternativními pohony, zejména CNG. Nezapomínáme ale ani na sportovně založené zákazníky, kterým i v budoucnu nabídneme skvělé a výkonné modely.
* Jaký bude podle vás budoucí model prodeje aut? Zůstane automobil produktem, který je možno prodávat online? Nebo se s rozvojem carsharingu stane automobilismus dokonce pouhou službou?
V dnešní době se mnoho „věštců“ předhání se svými vizemi. Těžko říct, co přesně nastane. Je to velká neznámá. Co je jisté, že se trh, zákazníci a jejich potřeby mění. I my se na tyto změny velice aktivně připravujeme. Co rozhodne v budoucnu, to bude opět sám zákazník a instituce, které automobilkám „určí“ jejich další cestu. Osobně jsem přesvědčen, že změny v oblasti snižování emisí se nepodaří tak rychle nastartovat, jak by si to přály evropské instituce. Nechme se překvapit. •
Osobně jsem přesvědčen, že změny v oblasti snižování emisi se nepodaří tak rychle nastartovat, jak by si to přály evropské instituce.
O autorovi| Martin Kebrdle, spolupracovník redakce