Krátce
Poosmé na Slovensku
Trenčín se stal osmým plně funkčním autocentrem skupiny AAA Auto na Slovensku. „Pro zákazníky jsou zde připraveny moderní prostory pro výkup vozů, na prodejní ploše na ně čekají dvě stovky automobilů,“ říká mluvčí firmy Ivona Novotná. Slovensko bylo vůbec prvním zahraničním trhem, kam v roce 2004 skupina AAA Auto expandovala. Dnes je Slovensko po Česku pro firmu nejvýznamnějším trhem, čemuž dle Novotné odpovídá již osm autocenter i plány na otevírání dalších v nejbližších měsících.
Vodíkový rekord
Toyota oznámila, že zdokonalená verze modelu FCHV poháněného palivovými články úspěšně absolvovala „dálkovou“ jízdní zkoušku spočívající v ujetí trasy z Ósaky do Tokia bez zastávky na dotankování paliva. Vůz bez doplnění paliva a se zapnutou klimatizací ujel přibližně 560 kilometrů. Testovaný model FCHV vykazuje o 25 procent nižší spotřebu než předchozí verze. Vůz je vybaven vysokotlakými nádržemi vyvinutými v rámci koncernu, do nichž je možné natankovat přibližně dvojnásobek vodíku v porovnání s nádržemi používanými v předchozích verzích. „Díky těmto zlepšením lze na jedno naplnění urazit vzdálenost přibližně 750 kilometrů,“ uvedl mluvčí české pobočky Tomáš Vaněk.
Souboj novinek začíná
Rekordních 47 automobilových novinek se v České republice utká o titul Auto roku 2008. Anketu již počtrnácté vyhlásil Svaz dovozců automobilů a Sdružení automobilového průmyslu ve spolupráci s Klubem motoristických novinářů. V předchozím ročníku zvítězil Opel Corsa. Aby mohl být vůz do ankety zařazen, musí být prodáván na českém trhu nejpozději do konce roku 2007 a mít výrazně novou nebo změněnou karoserii či mechanické ústrojí.
Američané míří do Liberce
Americká Commercial Vehicle Group (CVG) uvedla, že převzala český podnik PEKM Kabeltechnik, který vyrábí izolované vodiče a kabelové svazky pro automobilový průmysl. Američané za akcie firmy zaplatili 21,1 milionu dolarů, v přepočtu kolem 412 milionů korun. PEKM vyrábí v Liberci; závod má však i na Ukrajině.
Značka Audi v čele
Hlasování více než třiceti tisíc čtenářů německého časopisu Auto Zeitung vylíčilo image značky Audi jako nejlepší ze všech 47 automobilových výrobců přítomných na německém trhu. Audi zvítězilo v čtenářské anketě zkoumající image značek již čtvrtý rok za sebou. V letošní anketě získalo Audi 42,4 bodu, zatímco dva hlavní němečtí rivalové v prémiovém segmentu BMW a Mercedes, kteří obsadili druhé a třetí místo, dostali 39,6 respektive 35,8 bodu.