Firma AVG Technologies, výrobce antivirového softwaru publikoval studii zkoumající, jak může malé a střední firmy zasáhnout narušení jejich IT bezpečnosti. Výsledky ukázaly, že malé a středně velké firmy investují velké částky do nákupu technologií, ale neuvědomují si možná rizika, případně nemají dostatečnou kapacitu na boj proti nim.
Foto: Profimedia
AVG se při vedení tohoto celosvětového průzkumu mezi malými a středně velkými firmami spojila se společností GfK a pro účely výzkumu vybrala společnosti do 100 zaměstnanců, které mají alespoň jeden počítač. Diskutovaná témata zahrnovala technologii, IT bezpečnost a priority, které mají malé a středně velké podniky v oblasti péče o své IT a bezpečnost. Obecně řečeno, malé a střední firmy se již dostávají z ekonomického zpomalení a jsou optimistické, co se vyhlídek do budoucnosti týče. Jinými slovy, 2 ze 3 dotázaných firem plánují v následujících 5 letech expandovat.
Další klíčové poznatky byly:
• Přes tři čtvrtiny dotázaných společností uvedly, že IT je pro jejich podnikání podstatné
• 2 ze 3 firem vidí IT jako klíč k fungování svého podnikání
• Více než polovina firem nemá přístup k IT expertům
• V tuto chvíli využívá 1 firma ze 7 externí služby s tím, že 67 % z nich do budoucna zvažuje využívání cloudových služeb
• 77 % si uvědomuje, že narušení jejich bezpečnosti by mohlo mít významné dopady na jejich podnikání
• 1 firma ze 7 nepoužívá žádnou IT bezpečnostní ochranu
Studie také odhalila, že malé a střední firmy obecně jsou z hlediska nových technologií inovativní a dychtivě se snaží je aplikovat. Cloudové služby jsou především velmi atraktivní z toho důvodu, že hostované služby dělají IT jednodušeji spravovatelné a použitelné. Co se týče online hrozeb, tak 1 z 10 společností si vůbec není vědoma jakékoliv hrozby, zatímco ostatní jsou jen seznámeni s tím, že virusy a spyware existují.
Malé a střední firmy využívají výhod speciální nabídky AVG Business Edition. Když si zakoupí novou business licenci, AVG jim poskytne ochranu i po tu dobu, než jim vyprší licence konkurenčního antiviru, který zatím používají. Jako bonus dostane společnost ke každé zakoupené business licenci i jednu licenci pro domácí použití pro své zaměstnance. Tato nabídka platí do 30. června 2011 a můžete ji najít na www.avg.com.
„Výzkum ukázal, že malé a střední firmy dbají na implementaci IT bezpečnostních řešení, která jim zajistí správný objem zabezpečení, nenaruší jejich obchodní výkon a budou dobře fungovat,“ řekl Petr Kouřil, marketingový ředitel AVG pro Českou republiku a Slovensko. „Spolehlivé řešení jejich IT bezpečnosti je pro ně přitažlivé a bude efektivně chránit jejich podnikání před celou řadou bezpečnostních hrozeb.“
Malé a střední firmy využívají výhod speciální nabídky AVG Business Edition. Když si zakoupí novou business licenci, AVG jim poskytne ochranu i po tu dobu, než jim vyprší licence konkurenčního antiviru, který zatím používají. Jako bonus dostane společnost ke každé zakoupené business licenci stejný počet licencí pro domácí použití pro své zaměstnance. Tato nabídka platí do 30. 11. 2011 a můžete ji najít na webu AVG.