PSALI JSME PŘED 15 LETY Závody motocyklové výroby v Kolárově a Mototechna Praha v srpnu podepsaly dohodu, na jejímž základě si budou vycházet vstříc jinak než dosud. Výrobce se dostane ke zdrojům, prodejce ke zboží.
PSALI JSME PŘED 15 LETY
Závody motocyklové výroby v Kolárově a Mototechna Praha v srpnu podepsaly dohodu, na jejímž základě si budou vycházet vstříc jinak než dosud. Výrobce se dostane ke zdrojům, prodejce ke zboží.
Po rozpadu VHJ ZVL se podnik Závody motocyklové výroby se svými 1500 zaměstnanci dostal do potíží. Neměl prostředky na investiční rozvoj, když jeho program byl již rozpracován. „Byla samozřejmě možnost usilovat o získání půjčky v bance,“ řekl Profitu ředitel Vladimír Laluha. „Ale Mototechna nám postupně do konce roku 1992 půjčí 59 milionů korun bez úroků.“ A co z toho bude mít Mototechna? Její ředitel Josef Fojtík: „Staneme se výhradními odběrateli mopedů Babeta a budeme jich dostávat podstatně více.“
V letošním roce v Kolárově počítají s výrobou 49-50 tisíc Babet, z toho na 12-13 tisících budou jezdit motoristé v zahraničí. Půjčka od Mototechny by měla umožnit od roku 1993 produkci zvýšit. V roce 1994 na asi 80 tisíc.
Takže z této spolupráce něco budou mít i motoristé. Mototechna se přitom zavázala nejen k odběru mopedů, ale i k jejich servisu na celém území státu. Je to první krok slovenského výrobce, kterým se pokouší získat zpět pozici mezi motocyklisty.
Dalším želízkem v ohni je nový typ mopedu, který se má zavádět do výroby koncem následujícího roku. Právě na technologii pro jeho výrobu se má použít půjčky od Mototechny. Současně uvažují o vyšší kubatuře motocyklů. Jiným záměrem je spolupráce s italskou firmou Cagiva. Po několika jednáních se zainteresovaní dohodli na zřízení společného podniku. Italové by opatřili špičkovou technologii zejména pro sváření části mopedu a na povrchové úpravy.
Moderní motocykl na našem trhu chybí. Dovezly se sice z NDR nějaké Simsony a stroje MZ, ale po nich se jen zaprášilo.
Richard Dos, (Profit 3/1990)