Avizovaná expanze směrem na západ je podle marketingového ředitele Astratexu Karola Guláše zcela logickým krokem. Německo je totiž dle jeho slov největší maloobchodní trh a zároveň největší trh s módou v Evropě. Působit tu chce jak skrze vlastní internetový obchod, tak prostřednictvím Amazonu.
Současně se vstupem do Německa si vedení společnosti naplánovalo rovněž návrat do dalšího ze sousedních států – Rakouska. Zde největší středoevropský online prodejce spodního prádla působil naposled před dvěma lety.
„Obecně se tyto země například od českého trhu liší trochu jinou preferencí platebních metod,“ uvádí Guláš. „Nepoužívají dobírku, převažují platby na fakturu, bankovním převodem či přes Paypal. Určitě očekáváme vyšší zákaznickou náročnost na rychlost komunikace nebo rychlost dopravy.“
"Postupně chceme na nových trzích získat adekvátní pozici specialisty na spodní prádlo. Respektujeme sílu konkurence a její dobu působení na trhu, ale náš úspěch na dosavadních trzích dokládá, že můžeme úspěšně oslovit se širokým sortimentem i zákazníky v západní Evropě," pokračuje Guláš. K úspěchu mají podle něj přispět i jedinečné služby jako pomocník pro nalezení správné velikosti nebo nově on-line výměna zboží.
Pravděpodobný termín spuštění nových e-shopů je léto nebo druhá polovina letošního roku. Bude mimo jiné záviset na připravenosti IT systémů nebo omezeních na trzích v souvislosti s koronavirem.
Začátek roku byl rekordní
Astratex zaznamenal na začátku letošního roku strmý růst. V prvních dvou měsících se tržby zvýšily o polovinu na rekordní hodnoty a podobný vývoj společnost očekává v celém letošním roce.
Loni společnost meziročně navýšila tržby o 20 procent, na 804 milionů korun. Zhruba polovina prodejů stále připadá na Česko, Astratexu se ale dařilo i v dalších devíti zemích, kde působí. Silné prodeje byly vedle Česka zejména na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a Rumunsku. Firma loni vstoupila na ukrajinský trh.
Astratex funguje od roku 2000, o pět let později se společnost začala věnovat výhradně prodeji přes internet. Většinu nabídky tvoří dámské spodní prádlo a plavky. V roce 2018 do náchodské firmy majetkově vstoupil Babišův koncern Agrofert, když prostřednictvím fondu Hartneberg koupil ve firmě nadpoloviční podíl.