Menu Zavřít

Banka na portálu

12. 9. 2002
Autor: Euro.cz

eBanka a Seznam.cz

bitcoin_skoleni

PRAHA (myd) – Nový bankovní produkt na českém trhu má „na svědomí“ eBanka a internetový server Seznam.cz. Pod názvem Banka.seznam.cz se skrývá osobní účet určený zejména pro mladší klientelu. Šéf Seznamu Ivo Lukačovič jej přirovnává k předplaceným sadám mobilních telefonů, protože klient za služby platí, pouze pokud s účtem manipuluje a provádí transakce. Založení a správa účtu je zdarma stejně jako vydání elektronické platební karty. Poplatky za transakce jsou však vyšší, než je běžné, klient platí například i za peníze přicházející na účet. Konkurenční výhodou je naopak snadný přístup k účtu (přes portál Seznam.cz) a jeho ovládání. V on-line systému eBanky lze převádět peníze z účtu na účet v řádu sekund. „Je-li student například na cestách a dojdou mu peníze, rodiče mu mohou téměř okamžitě požadované prostředky převést,“ vysvětluje šéf marketingu a rozvoje eBanky Pavel Hrubý a dodává, že celá současná podoba Seznam banky se bude vyvíjet podle toho, jak budou nový produkt vnímat klienti. Dnešní verze nenabízí mezi studenty tolik populární kontokorent a umožňuje zadávat trvalé příkazy k úhradě pouze na předem nadefinované účty. „Konkrétně kontokorent je jednou z prvních věcí, které jsme připraveni zavést, pokud to budou klienti skutečně požadovat,“ doplňuje. Potenciální klienti by se měli rekrutovat z moderně smýšlejících uživatelů portálu Seznam.cz. Manažer PR Seznamu Roman Hloušek týdeníku EURO sdělil, že z tohoto důvodu neplánují žádnou masivní reklamní kampaň - na nový produkt upozorňují hlavně upoutávky na internetu. eBanka si od spolupráce slibuje hlavně vybudování silné pozice v perspektivním segmentu retailové klientely. Banka v první pololetí letošního roku vykázala ztrátu 139,2 milionu korun, přičemž loni hospodařila se ziskem 7,2 milionu. Ještě v únoru však předseda dozorční rady eBanky Petr Dvořák mluvil o tom, že letos by banka mohla vykázat zisk v řádu několika desítek milionů (EURO 8/2002). Mediální zástupce banky Ivo Polišenský z agentury PPaM na dotaz týdeníku EURO uvedl, že banka stále výrazně expanduje a investuje do rozvoje, což se právě odráží i v aktuálních hospodářských výsledcích. Za první pololetí získala banka 62 tisíc nových klientů, což představuje více než třicetiprocentní nárůst. Plány pro tento rok počítají s nárůstem klientů až o 150 tisíc. eBanka se letos začala výrazněji angažovat i v segmentu malých a středních podniků (EURO 15/2002), kde od počátku roku poskytla úvěry za více než 400 milionů korun.

  • Našli jste v článku chybu?