Menu Zavřít

BAREVNÉ DENÍKY

21. 8. 2001
Autor: Euro.cz

Manažerský barometr

Jako krok správným směrem hodnotí účastníci Manažerského barometru zavádění barevného tisku českých novin. Podle nich to však neznamená, že by kvalita periodik stoupla. Naprostá většina respondentů si totiž myslí, že obsah deníků za grafickou úpravou výrazně zaostává.

„Za zlepšení bych považoval kvalitnější náplň, vzdělanější novináře. Deníky jsou stále směsí seriózních a bulvárních přístupů, zní charakteristický názor. Jiný podobný: „Jestli jsou noviny barevné, nebo puntíkované, je úplně jedno. Každým novinám záleží na počtu prodaných výtisků a budou zkoušet udělat cokoli. Vždy je někdo první a druhý kopíruje

úspěšného. Ale obecně barva je vždy hezčí.

Manažeři také považují zavádění barevného tisku za světový trend. „Je to všeobecná orientace. Dokonce i v růžových Financial Times jsou barevné fotky. Myslím ale, že vylepšení formy je přímo úměrné zhoršení obsahu, bulvarizace zasahuje třeba i Lidové noviny! Některé cituplné přílohy o politicích nebo umělcích jsou obzvlášť vyvedené. Prostě novácký styl se prosazuje, soudí nekompromisně jedna z respondentek.

bitcoin_skoleni

Nespokojenost některých manažerů s obsahem novin byla obrovská. „Kvalitu deníků určují novináři, a nikoliv barva tisku. Co se týče kvality českých novin, musím konstatovat, že se v posledních letech výrazně zhoršila. Především u Mladé fronty Dnes a Lidových novin, kde je vidět silná snaha o získání čtenářů zcela jinak než kvalitním zpravodajstvím a komentáři, tvrdí tento manažer. Další říká: „Je to změna k lepšímu. Otázkou ale zůstává, zda je to to pravé. Myslím si, že chabě skrývanému bulvárnímu profilu našich deníků bude barva určitě slušet.

Podobný názor na závěr: „Kvalitní noviny v zahraničí nevycházejí v pestrém provedení. Barvu nechávají bulváru. České noviny se i barvou hlásí k tomu, jak dnes píší.

  • Našli jste v článku chybu?