Dopravci s ekologickými vozidly by měly získat slevu při platbách mýtného. Novou koncepci představí během několika týdnů ministr dopravy Vít Bárta.
Foto: Jakub Stadler
Nákladní automobily, které splňují emisní normu Euro V, by podle ní měly mít speciální tarifní pásmo. V současnosti přitom musí platit stejné částky za jízdu po dálnicích jako ostatní. Nákladní dopravci zaplatili za tři čtvrtletí na mýtném 4,8 miliardy korun, což bylo o 16 procent více než ve stejném období loni. Září bylo vzhledem k otevření nové části pražského okruhu s 594 miliony Kč rekordním měsícem od spuštění mýtného systému v lednu 2007.
Mýtné se platí na 1300 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a silnic I. třídy. Stát se kvůli nedostatku peněz zatím nechystá rozšiřovat mýtný systém na silnice druhé a třetí třídy, které patří krajům. Po širším mýtném volají hlavně někteří starostové, skrze jejichž obce kamiony objíždějí zpoplatněné dálnice.