Nový ministr dopravy Vít Bárta vydal ve svém úřadu zákaz vypisování jakýchkoli nových výběrových řízení. Chce tím ušetřit. Zároveň nařídilpodřízené organizaci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) snížit provozní výdaje příští rok na polovinu.
Autor: Jakub Stadler
Oznámil to mluvčí ministerstva Karel Hanzelka. „Jedno z prvních razantních opatření, které ministr nařídil, je snížení provozních výdajů Ředitelství silnic a dálnic v příštím roce o 50 procent.“ Dodal, že ministr tak jde nad rámec koaličních dohod. Podle mluvčí ŘSD Martiny Vápeníkové činí letošní provozní výdaje organizace dvě miliardy korun. Z toho jde na mzdy zhruba 800 milionů, zbytek zahrnuje například pohonné hmoty pro silničáře a další režii správy a údržby silnic. „Budeme rozhodnutí pana ministra respektovat,“ řekla Vápeníková. Mezi priority nového ministra patří například liberalizace železničního trhu, rozšíření mýtného na silnice nižších tříd anebo zlepšení bezpečnosti na silnicích.
Anketa Profitu: Může šetření ve státní pokladně ohrozit bezpečnost na silnicích?
Karel Havlíček generální ředitel Sindat
Ale daleko více ji ohrožujeme my sami tím, jak se na silnicích chováme.
Jarek Dolák
spolumajitel SVCS
Jsem rád, že se bude řešit, že máme jedny z nejdražších dálnic v Evropě. Právě ohrožením bezpečnosti na silnicích budou potrefení argumentovat.
||
| ANO|
Tomáš Pelikán
jednatel Terrinvest
Silnice a jejich okolí jsou již nyní v katastrofálním stavu; omezení provozu ŘSD bude mít za následek zhoršení sjízdnosti v kritických obdobích.
Jaromír Tlustý
obchodní ředitel Nopo Engineering
Některá nařízení mi připadají sice zajímavá z hlediska úspor, ale zda se je podaří dodržet, nedovedu posoudit.
||
| NE|
Petr Novotný
spolumajitel Ajeto **
S určitostí vím, že všechno, co ŘSD organizuje, je předraženo. A to minimálně o 50 procent. Počítá se s různými „provizemi“ a podobně.