Berlínská radnice v prosinci vyhlásila stav klimatické nouze a stanovila si, že v lednu předloží návrh opatření, jak by se město mohlo co nejrychleji stát klimaticky neutrální; tedy takové, že nebude produkovat více emisí skleníkových plynů, než kolik je jich schopno jinými opatřeními vyrovnávat.
Součástí opatření je i návrh radní za Zelené, na němž se ale ještě musí shodnout celá místní koalice sociální demokracie (SPD), Levice a Zelených. O plánu, který počítá i s ekologičtějšími auty pro berlínské úřady, má diskutovat koncem měsíce.
Radní Güntherová se chce na dopravu soustředit i proto, že v ní na rozdíl od jiných sektorů emise oxidu uhličitého (CO2) neklesají. Naopak mezi lety 1990 a 2017 v Berlíně dokonce stouply, a to o 11 procent.
Bezradnost německého autoprůmyslu. Neví se, jak zachránit téměř půl milionu míst
Dále čtěte:
Chaos v Bolívii ohrožuje německou e-mobilitu. Morales před svým pádem zastavil projekt těžby lithia
Elektromobil se vyplatí. Ale až po deseti letech užívání
Evropa chystá velké investice do elektromobility. Do deseti let musí mít tři miliony nabíječek