Média
PRAHA (flp) - Kriticky hodnotí tuzemští žurnalisté práci public relation (PR) agentur. Vyplynulo to z výzkumu společnosti Donath-Burson-Marsteller (DBM), na kterém se podíleli i redaktoři týdeníku EURO. Dotazovaní novináři soudí, že více než polovina tiskových zpráv obsahuje superlativy a nepoužitelné citace. Respondenti se domnívají, že přes padesát procent tiskových zpráv neobsahuje žádné zpravodajsky hodnotné informace a pětina je podle soudu žurnalistů přímo lživá. Šéf agentury, která průzkum zpracovala Michal Donath, tvrdí, že práce zaměstnanců PR agentur by měla médiím sloužit jako dodatečný zdroj podstatných informací. „Komunikace agentury s novináři však nesmí nikoho obtěžovat,“ tvrdí Donath. Šetření mezi redaktory týdeníku EURO prokázalo, že tomu tak ve většině případů není. Oslovených deset redaktorů uvedlo, že zájem „píáristů“ často přesahuje hranice dobrých mravů. Výzkum DBM se také pokusil vykreslit podobu typického českého novináře. Je to spíše muž (v poměru tři ku jedné), který během týdne dostane téměř padesát tiskových zpráv. Po přečtení titulku či prvního odstavce zprávy zjistí, že mu materiál k ničemu není. Tuzemský žurnalista, jak uvádí výzkum, rád chodí na tiskové konference, dává však přednost exkluzivním námětům a nepohrdne ani detailními podkladovými materiály.