Menu Zavřít

Billboard s ministrem porušuje etický kodex

17. 3. 2008
Autor: Euro.cz

Reklama na energetický nápoj, v níž výrobce použil fotografii zdánlivě podřimujícího ministra zahraničí Karla Schwarzenberga, podle arbitrážní komise Rady pro reklamu porušuje některá ustanovení etického Kodexu reklamy.

Billboard s textem „Vydržíte déle“ zachycuje ministra během nedávné volby prezidenta republiky.

„Arbitrážní komise konstatovala, že předmětná reklamní kampaň porušuje kodex tím, že nepřípustně využívá autority v komerční komunikaci,“ uvádí se v prohlášení, které podepsali prezident rady Radek Pokorný a výkonný ředitel rady Ladislav Šťastný. Reklama podle arbitrážní komise také poškozuje dobré jméno reklamy, protože Schwarzenbergovu autoritu navíc využívá bez jeho souhlasu. „Fakt, že zobrazený člen vlády k takovémuto kroku souhlas nedal, podtrhuje záměr šiřitele postupovat ve svých reklamních aktivitách v rozporu s etickou samoregulací prosazovanou Radou pro reklamu,“ míní rada.

  • Našli jste v článku chybu?