Maloobchod Americký obchodní řetězec Wal-Mart sází na biopotraviny. Do své nabídky zařadí značku Wild Oats a její cena bude alespoň o čtvrtinu nižší, než je u obdobných produktů zvykem. Největší obchodní řetězec světa tak znovu využívá svou strategii snižování cen díky možnostem mamutí velikosti sítě. S bioprodukty začíná ve dvou tisících obchodů a jejich cenu srazí v podstatě na hladinu běžné produkce.
Jen na americkém trhu dosáhly tržby z organických potravin 31,5 miliardy dolarů (zhruba 622 miliard korun), a to podle posledních dat organizace Organic Trade Association z roku 2012, kdy zároveň trh meziročně narostl o deset procent. Přestože bývají biovýrobky o deset až 40 procent dražší než ostatní, roste i jejich podíl na celkových prodejích - z nynějších zhruba 4,2 procenta by se měl do konce roku 2019 dostat až na pět procent. „Segment zdravého jídla představuje relativně malý podíl na celkových tržbách, ale zároveň reprezentuje jeden z mála světlých bodů odvětví,“ cituje kanál CNBC zprávu analytické společnosti IBISWorld.
To je dalším důvodem, proč se do biodobrodružství Wal-Mart vrhá. Podobně jako jiní maloobchodní prodejci se potýká s problémy.
Poslední čtyři čtvrtletí mu lehce klesají tržby a mohou za to i potraviny, které představují zhruba polovinu obratu sítě. Wal-Mart ze situaci viní vyšší daně z příjmů a škrty v benefitech, jako jsou stravenky, což se odráží na ochotě zákazníků utrácet.