Pozvednout přízeň voličů před říjnovými sněmovními volbami pomůže vládní ČSSD expert na politický marketing Robert Žanony (1977), který se mimo jiné podílel na vítězstvích premiéra Roberta Fica (Směr-SD) na Slovensku. Volební lídr sociálních demokratů Lubomír Zaorálek si od něj slibuje rychlou změnu dynamiky kampaně.
Žanony se podle Lidového domu v politickém a volebním marketingu pohybuje od roku 1998, za tu dobu vedl 15 kampaní na komunální, regionální, národní i evropské úrovni. V současné době se zaměřuje hlavně na strategickou komunikaci odborů.
S českou sociální demokracií Žanony spolupracoval už v minulosti. Figuruje například v programu Česko-slovenského intenzivního vzdělávacího programu pro sociálnědemokratické politiky a političky, který se odehrál v říjnu 2012 v Lednici. Žanony tam měl společně s Otou Novotným jako vedoucím politickoanalytického týmu Lidového domu na starosti argumentační trénink.
Více o sněmovních volbách čtěte v sekci Volby 2017
V čele volebního týmu ČSSD nahradí místopředsedu strany Jana Birkeho, který dal funkci k dispozici po odchodu premiéra Bohuslava Sobotky z postu volebního lídra. Sobotka svoje rozhodnutí vysvětlil odpovědností za pokles volebních preferencí strany. Sociální demokracii podle průzkumů klesla čtyři měsíce před volbami přízeň voličů pod 15 procent.
Přečtěte si komentáře o současném vývoji v ČSSD:
ČSSD připomíná před volbami slona v porcelánu
Paroubkovo přicházení
„Oni nám voliči ty programy nečtou!“ Ano, naštěstí
S Chovancem přichází zákon, pořádek a samopal do každé rodiny
„Jsem si jistý, že s Robertem Žanonym rychle změníme dynamiku naší kampaně před letošními klíčovými volbami,“ komentoval Žanonyho příchod do volebního týmu ČSSD Zaorálek. Odborník na politický marketing uvedl, že cítí respekt k 139leté historii ČSSD. „Její politika a program stojí na hodnotách, o kterých jsem přesvědčený, že jsou spravedlivé a správné a že nejlépe odpovídají na výzvy, kterým dnes čelí nejen česká společnost,“ uvedl. Podle serveru Seznam.cz chce vsadit na Zaorálka jako osobnost.
„Dnes je taková doba, že lidé nevěří institucím a značkám. Je to o přirozené osobnosti toho politika, na něm to stojí a padá. To byla vždy silná stránka Směru a Roberta Fica,“ řekl webu Seznam Zprávy.
Služby slovenských expertů před říjnovými volbami používají i opoziční občanští demokraté. Spolupracují s agenturou Komplot, která pomohla ke zvolení tamnímu prezidentovi Andreji Kiskovi.
Volební preference podle agentury Median: Zdroj: Median
Přečtěte si také: