Statistiky tuzemských registrací uvádějí, že se za deset měsíců letošního roku prodaly čtyři vozy modelu 9-5. Konkurenční Audi A6 zvládne stejný objem během dvou a půl dne. Švédská značka se se svými jedenácti prodanými automobily celkově dostala třeba za Bentley. A asi nemá stejné marže. Měla na to bezpochyby vliv změna autorizovaného dealera, jenže tím nelze omluvit vše. Je čas se odrazit ode dna.
Náznak pomoci už přišel. Na trh se nedávno dostala vlajková loď 9-5 v modernizované verzi. Model vyšší střední třídy osvěžily výrazné chromované lemy předních světlometů a mřížky chladiče, takže jeho vzhled působí agresivněji. Změnila se přední část karoserie stejně jako záď vozu a podvozek je poskládán z nových dílů. Uvnitř kabiny to nadále vypadá jako v kokpitu gripenu, i tam však přibylo trochu blýskavého chromu. V nabídce je turbodieselová devatenáctistovka o výkonu 150 koní (od Fiatu) a čtyři benzinové agregáty s výkonnostním rozptylem od 150 do 260 koní. Nadále je k dispozici ve dvou variantách – sedan a kombi – a jeho ceny se pohybují od 945 tisíc do 1,3 milionu. Získat ztracený podíl na trhu bude pro Saab 9-5 těžké, ačkoli se charakterem od ostatní konkurence výrazně odlišuje. Jediné, co může nového prodejce těšit, je, že hlouběji klesnout nelze.