Menu Zavřít

BMW 530d xDrive GT: Pohodový bavorák

12. 2. 2012
Autor: profit

Má v sobě něco z SUV, něčím připomíná kombi, k tomu přidává tvary kupé, velkorysost MPV a charakter komfortní limuzíny. A aby toho nebylo málo, automobilka BMW tohoto „podivína“ označila přídomkem Gran Turismo.  

Foto: BMW

V Mnichově si evidentně cestování ve stylu GT vykládají po svém – nutno říct, že dost odvážně. Na druhou stranu, nejde o nějaké výrazné překvapení. BMW v posledních letech dělá hodně věcí po svém a ortodoxní fandové značky často kroutí hlavou. Stačí připomenout modely X1 nebo X6. Leckdo si jistě klepal na čelo i po představení „pětky“ GT a možná se i zeptal: „K čemu tohle je?“

Překvapivý luxus

Auto, které kombinuje prvky různých a tak odlišných segmentů, se samozřejmě nemusí líbit každému. Zvlášť kontroverzní je mohutná záď, která dodává vozu specifický, nezvyklý vzhled. To i přesto, že přední část jinak jednoznačně odhaluje příslušnost ke slavné bavorské značce.

Po otevření dveří – mimochodem BMW tu vůbec poprvé u auta se dvěma páry bočních dveří použilo bezrámovou konstrukci – však případné rozpaky z vnějšího vzhledu bezpochyby zmizí. Interiér je luxusní, vzdušný a mimořádně příjemný. A nezáleží, jestli sedíte na předních sedadlech nebo na těch zadních. Pobyt v tomhle BMW je jednoduše parádní zážitek. K tomu ale GT přidává i významnou míru praktičnosti.

Zadní sedadla jsou totiž posuvná, mají polohovatelná opěradla a dají se také sklopit, pokud potřebujete zvětšit objem prostoru pro náklad. V takovém případě vznikne zcela rovná plocha a pro zavazadla je najednou k dispozici celých 1 700 litrů. V základním uspořádání pojme kufr 440 litrů. Šikovná je i možnost otevřít od zavazadlového prostoru buď celé víko, nebo jen kolmou část – pak vstup do kufru připomíná sedan.

Úsporný naftožrout

Takže zatím tu máme vůz s nezvyklými tvary, který v kabině úspěšně spojuje dojem luxusní limuzíny i velkoprostorového MPV. Pod kapotou však už podobná překvapení nenajdeme. O chod testovaného Gran Turisma se staral starý známý naftový šestiválec o objemu tří litrů, s výkonem 245 koní a 540 Nm točivého momentu. V kombinaci s pohonem všech kol xDrive jde o ideální volbu.

Síly má řadový šestiválec dostatek, dvoutunový kolos zrychlí z klidu na stovku za 6,9 sekundy. Motor kromě toho potěší příjemným projevem, při klidné jízdě se chová kultivovaně, snahu o rychlejší přesun pak doprovází hutným bručením. Umí být také úsporný, na slušné spotřebě 8,7 litru na 100 kilometrů během testu měla podíl i znamenitá osmistupňová samočinná převodovka ZF. A v neposlední řadě vychází ze všech nabízených motorizací varianta 530d finančně nejvýhodněji.

BMW 530d xDrive GT

motorvznětový šestiválec
objem2 993 cm3
max. výkon180 kW (245 k)
max. toč. moment540 Nm
max. rychlost235 km/h
z 0 na 100 km/h6,9 s
spotřeba6,9 l/100 km
cena test. verze2 011 625 Kč

Vše v jednom

Už pohled na GT naznačí, že zábavu je třeba hledat u jiných modelů značky. Skutečně, chování Gran Turisma připomíná částečně SUV, částečně limuzínu – do zatáček se nevrhá s takovým nadšením, jaké vídáme u ostatních BMW, nenutí řidiče k žádnému dovádění. Nic na tom nemění ani možnost zvolit si tužší nastavení podvozku. Jde hlavně o komfort a pohodlí, což je správně.

bitcoin_skoleni

Velkým kladem je také přítomnost pohonu všech kol xDrive. Díky němu se z „gétéčka“ rázem stává jedno z nejpoužitelnějších aut pro všechny myslitelné i nemyslitelné situace a podmínky. K charakteru se hodí i řízení, které není tak strmé jako u ostatních „bavoráků“.

BMW 530d xDrive GT je jako eintopf. Nejen kvůli bavorskému původu, ale i smícháním spousty nejrůznějších přísad do jednoho „hrnce“ – a jako celek to chutná náramně. Proto nepřekvapí sebevědomá cena. Nejlevnější Gran Turismo vyjde na 1 422 500 korun. Na lepší model si připravte nejméně 1 487 500 korun.

  • Našli jste v článku chybu?