Leden 2001
- Kolínští zastupitelé oficiálně rozhodují o vzniku průmyslové zóny Kolín-Ovčáry s tím, že ji nabídnou BMW.
Březen 2001
- Kolín a okolní obce zvětšují na přání německého investora průmyslovou zónu z 240 na 360 hektarů. Město zároveň jedná se třemi stovkami majitelů pozemků, jimž nabízí 250 korun za metr čtvereční.
Květen 2001
- Radnice získává předkupní právo ke všem pozemkům ležícím v budoucí průmyslové zóně. Z některých obyvatel obcí kolem Kolína se přes noc stávají milionáři.
Červen 2001
– Toyota a PSA v Bruselu oznamují, že budou společně v Evropě vyrábět malá auta. Šéf PSA Jean-Martin Folz v rozhovoru pro týdeník EURO připouští, že by továrna mohla stát v České republice.
Červenec 2001
- BMW oznamuje, že továrnu postaví v Lipsku, Kolín ale skončil na druhém místě. CzechInvest začíná nabízet zónu Toyotě a PSA Peugeot Citroën.
21. prosince 2001
- Francouzsko-japonské konsorcium oznamuje, že továrnu, která zaměstná až 3000 lidí, postaví v Kolíně.
3. dubna 2002
– Evropská komise se rozhodla prošetřit otázku, zda český Kolín nebyl pro BMW přeci jen lukrativnější lokalitou a zda se automobilka nerozhodla pro Lipsko jen kvůli dotacím z Německé státní kasy.
10. dubna 2002
– Slavnostní zahájení výstavby závodu v Kolíně za účasti premiéra Miloše Zemana
Srpen 2002
– Kolínskou průmyslovou zónu ohrožují vytrvalé deště. V areálu právě skončilo dusání zeminy a situace hrozí podmáčením terénu.
Září 2002
– Nebezpečí se daří zažehnat, pokračují terénní práce.
Prosinec 2002
- Zahájení výstavby vlastního závodu. Město Kolín pokračuje ve výstavbě inženýrských sítí a čistírny odpadních vod a připravuje výběrové řízení na výstavbu obslužných komunikací. Radnice zatím investovala do zóny kolem 70 miliónů korun. Musí ještě zabezpečit stavbu vodojemu, posílit vodní zdroje a postavit železniční vlečku, o níž odhad říká, že bude stát 120 až 150 milionů korun.