PRAHA (tos) – Pro jaký druh hodnocení se smí používat název rating, je předmětem sporu mezi Czech Credit Bureau (CCB) a Czech Rating Agency (CRA). První ze jmenovaných firem na konci září spustí unikátní projekt ohodnocování malých a středních firem. S názvem produktu – Rating malých a středních podniků – má problém největší tuzemská ratingová společnost Czech Rating Agency. „Bojíme se devalvace významu slova rating,“ uvedl pro týdeník EURO obavy šéf CRA Petr Vinš. Jak dále dodal, je produkt CCB scoringovým hodnocením založeným na kvantitativních metodách, popisujícím minulý a současný stav firmy. Klasický rating je naproti tomu kvantitativním hodnocením zaměřeným více na perspektivu podniku a odvětví. „Rating je od letošního roku činností koncesovanou Komisí pro cenné papíry, domníváme se, že CCB se dopouští neoprávněného podnikání,“ shrnul výhrady ke konkurenčnímu projektu Vinš.
Člen představenstva CCB Pavel Finger jakékoliv pochyby nepřipouští: „Naši právníci vyhodnotili, že slovo rating pro naše hodnocení používat můžeme, nikde v zákoně není definováno co ratingem je a co není,“ uvedl. „Malé a střední firmy nejsou účastníky kapitálového trhu, a proto nepotřebujeme pro svoji činnost ani koncesi Komise pro cenné papíry,“ odmítl Finger druhou výtku a dodal: „Chceme předejít válce s CRA, a proto společně hledáme pro obě strany přijatelné řešení.“