Menu Zavřít

Britské značky v područí Indů

28. 3. 2008
Autor: Euro.cz

Tata Motors

FIN25

Indické podniky se globalizují. Zářným příkladem tohoto trendu je počínání automobilky Tata Motors, která se minulý týden dohodla s americkou společností Ford Motor na koupi jejích luxusních značek Jaguar a Land Rover. Ford, který doufá, že mu prodej pomůže z hlubokých ztrát, získá transakcí 2,3 miliardy dolarů (asi 37,6 miliardy korun).
O podmínkách převzetí značek Jaguar a Land Rover jednali Indové od začátku ledna, kdy Ford automobilku Tata Motors vybral jako vážného zájemce.
Pro Tata Motors je nákup britských značek dalším úspěchem. Nedávno automobilka uvedla na trh model Nano, nejlevnější vozidlo na světě, které se bude v přepočtu prodávat hluboko pod hranicí padesáti tisíc korun.
Indická automobilka je součástí mamutího holdingu Tata Group, v jehož čele stojí charismatický gigant světového byznysu Ratan Tata. Jeho skupina bude po převzetí Jaguaru a Land Roveru zaměstnávat přes 300 tisíc lidí.

BOX V náručí Taty Jaguar - Firma založená v roce 1922. Od šedesátých let se spojovala s dalšími britskými automobilkami, až skončila pod British Leyland. V roce 1989 ji koupil Ford. Land Rover – Původně terénní odnož vozů britské automobilky Rover, poprvé představená v dubnu 1948. Z land roverů se časem vyvinula značka, po Roveru ji vlastnily British Leyland, British Aerospace, BMW a od roku 2000 ji měl v portfoliu Ford.

  • Našli jste v článku chybu?