V Británii čelí každý den půl milionu prodavačů nadávkám a dalším slovním útokům zákazníků. Uvedl to jejich odborový svaz. Ten připravuje koordinovanou celonárodní akci, která má dalšímu zesilování verbálních útoků zamezit. Prodavači dostanou 30 tisíc červených karet, které budou moci klientům ukázat.
Odbory doufají, že červená karta v obchodě bude mít stejný dopad jako na fotbalovém hřišti.
Podle svazu se počet verbálních útoků zvýšil o rekordních 35 procent ve srovnání s minulým rokem. Zákazníci prý nad sebou ztrácejí kontrolu stále častěji.
Podle odborů způsobuje toto zacházení některým zaměstnancům deprese. Jiní se raději své práce vzdali. Sílí mezi nimi přesvědčení, že rčení „Zákazník má vždycky pravdu“ nejen neodpovídá realitě, ale navíc i některé zákazníky k útokům ponouká.