LUCIE ZUMROVÁ, VELETRHY BRNO:Brněnské výstaviště v současnosti patří k evropské špičce. „Díky společnosti Messe Düsseldorf jsme se dostali do první ligy veletržních společností, s nimiž se musí počítat,“ říká ředitelka marketingu společnosti Veletrhy Brno Lucie Zumrová.
LUCIE ZUMROVÁ, VELETRHY BRNO:
Brněnské výstaviště v současnosti patří k evropské špičce. „Díky společnosti Messe Düsseldorf jsme se dostali do první ligy veletržních společností, s nimiž se musí počítat,“ říká ředitelka marketingu společnosti Veletrhy Brno Lucie Zumrová.
Areál brněnského Výstaviště se stále mění, jaké investiční akce jste v posledních letech realizovali?
Nejde jen o nové investice stavebního charakteru, jakými byly nové pavilony V a F, parkovací dům, nové tiskové středisko a Business Center či nástupní prostor u čtvrté brány, ale také investice, které výrazně rozšiřují a zkvalitňují nabídku veletržních služeb. Typickým příkladem je zasíťování celého areálu systémem WiFi umožňujícím rychlé a bezpečné připojení k síti internetu.
Jaké jsou vaše nejúspěšnější výstavní akce?
Velikostí obsazené plochy, počtem vystavovatelů i návštěvníků je to tradičně Mezinárodní strojírenský veletrh, vůbec největší veletržní akce ve střední Evropě. Ten však měl loni zcela rovnocenného „soupeře“ v komplexu brněnských Stavebních veletrhů. Dokonce mám pocit, že v některých parametrech naši dosavadní jedničku předstihly. Vedle toho pořádáme projekty, které se sice s ohledem na velikost trhu příslušného odvětví nemohou měřit se zmíněnými veletrhy, ale mají pro své odvětví nebo obor zcela zásadní význam.
Projevil se na činnosti společnosti Veletrhy Brno vstup zahraničního partnera?
Byla to nejen kapitálová síla mateřské společnosti, která mimo jiné umožnila masivní investice do veletržního areálu. Ještě větší význam měla skutečnost, že jsme se díky Messe Düsseldorf dostali do „první ligy“ veletržních společností, s nimiž se musí počítat.
Jak se vám spolupracuje s brněnským magistrátem? Město Brno je minoritním vlastníkem naší společnosti, takže má nezkreslené informace o hospodaření společnosti. Všechno je pochopitelně otázka priorit společnosti a města, které limitují dostupné finanční prostředky. Je pro vás velkou konkurencí Praha, ať už je holešovické výstaviště, nebo výstavní areál v Letňanech?
V konkurenčním prostředí se pohybujeme nejen v České republice, ale především v rámci celého regionu střední Evropy. Některé veletrhy v Praze můžeme považovat za konkurenční k našim veletrhům.
Jaké jsou výhody či nevýhody Brna jako „hlavního města veletrhů“?
Toto označení neseme na jedné straně s hrdostí nad tím, co se za téměř osmdesát let veletrhů v Brně podařilo. Chápeme je současně i jako zodpovědnost za pokračování a rozvíjení veletržní tradice. K našim výhodám určitě patří veletržní know-how, silný německý partner, mezinárodnost našich akcí, areál na špičkové úrovni a kvalita a rozsah služeb, který nabízíme. Za nevýhody či negativa Brna může být považována jeho menší atraktivita ve srovnání s Prahou nebo Vídní, ale také menší letecká dostupnost.
**Některé z brněnských veletrhů prakticky vyprodají celý areál výstaviště. Existují nějaké možnosti jeho další expanze?
Další rozvoj brněnského výstaviště obsahuje schválený masterplan s výhledem do roku 2020. Je v něm obsažena jak výstavba nových pavilonů, tak i rekonstrukce stávajících. Naší snahou - vedle investic do nových pavilonů - bude zkvalitňování stávajících pavilonů ve prospěch výstavních ploch v přízemí. Rozšiřování brněnského areálu chceme podřídit vyváženosti proporcí mezi potřebou nových výstavních ploch a možností jejich celoročního využití, tedy nejen v termínech těch největších veletržních projektů.