Ministerstvo dopravy bude mít během let 2007 až 2013 k dispozici zhruba 161 miliard korun z evropských fondů určených na stavbu dálnic a silnic, rekonstrukci železničních koridorů i regionálních drah, výstavbu metra či obnovu železničních vozů. Podle mluvčího tohoto rezortu Karla Hanzelky se 9.
července začaly přijímat žádosti o podporu z peněz Evropské unie, do dvou až tří měsíců by se pak mělo rozhodnout o tom, které projekty uspějí.
Očekává se, že nejvíce peněz – až 75 miliard korun – půjde do dálnic a silnic, prioritou jsou všechny nedostavěné dálnice v Česku, konkrétně tedy dostavba D1 a její rozšíření u Brna, část D3, pokračování D11 z Hradce Králové směrem k Polsku či výstavba rychlostní silnice R35 mezi Hradcem Králové a Mohelnicí.
Druhý největší balík evropských peněz půjde právě na III. a IV. železniční koridor. Správa železniční dopravní cesty má ambice získat přes 70 miliard korun na opravu úseků mezi Stříbrem a Chebem v trase III. koridoru, respektive mezi Doubím a Táborem na jihu Čech, kudy povede IV. železniční koridor.
Dalších 10 miliard korun evropských dotací by mělo jít na výstavbu pražského metra, konkrétně na prodloužení trasy A z Dejvické na Petřiny. Se dvěma projekty chce finančně pomoci Ředitelství vodních cest, konkrétně se jedná o projekt splavnění Labe do Pardubic a splavnění dolní části Labe s jezem u Děčína.