Menu Zavřít

Budete mít svou tvář

7. 3. 2002
Autor: Euro.cz

Česká spořitelna

KL24

PRAHA (myd) – Služeb České spořitelny (ČS) využívá v současné době přes čtyři miliony klientů. O zaměstnancích ČS a jejich výkonnosti se stále ještě vyprávějí neuvěřitelné příběhy. Málokdo byl se službami tohoto finančního ústavu spokojen. Poslední marketingové průzkumy však hovoří o tom, že kvalita služeb ve spořitelně roste. Banka se totiž před několika lety „chytila za nos“ a začala přemýšlet, jak svoji špatnou pověst vylepšit. První úvahy o zlepšení obsluhy klientů se datují na podzim roku 1999. V tomto kontextu vznikl i projekt osobních bankéřů. Každý klient by tak měl mít v bance „svoji tvář“, která by mu poskytovala komplexní služby od klasických bankovních, přes zakládání hypotéky až po životní pojištění. Šéf projektu nové obsluhy klientů Petr Král týdeníku EURO sdělil, že bankéři by měli začít „naostro“ fungovat v červnu 2002 a to pro všechny klienty ČS. „Očekáváme, že tuto službu bude pravidelně využívat okolo dvaceti procent klientů,“ dodal Král. Spořitelna v poslední době investuje nemalé prostředky do školení personálu a změn v řízení front-office. Osobní bankéři procházejí nadstandardním výcvikem v oblasti prodejních dovedností a mezilidské komunikace. „Idea je taková, aby klient získal veškeré informace na jednom místě,“ vysvětluje Král. Projekt ČS vnáší některé prvky „private banking“ do přístupu ke všem zákazníkům, což je v případě tak velké banky poměrně neobvyklé. Osobní bankéř je většinou k dispozici klientům z vyšších příjmových skupin. „Zákazníci, kteří u nás mají založeno Privátní TOP konto, mají i svého osobního bankéře. Platí také vyšší poplatky,“ říká Pavel Hejzlar z ČSOB. Některé menší banky na podobném principu, který chce zavést ČS, pracují, protože si to vzhledem ke své velikosti a počtu klientů mohou dovolit. „U nás musí každý pracovník, který přichází do styku s klienty, absolvovat v rámci vnitropodnikového vzdělávání kurs pro klientského poradce,“ říká Vladimír Pikora z Volksbank CZ.

  • Našli jste v článku chybu?