PRAHA (myd) – Podpora malých a středních podniků se stala mezi bankami bezmála módní záležitostí. V této souvislosti je poměrně málo slyšet o Citibank a její divizi CitiBusiness, která se na tuto klientelu specializuje již od roku 1999. „Zvolili jsme jinou taktiku než naše konkurence a snažíme se klienty sami aktivně oslovovat,“ vysvětluje Petr Klimeš z Citibank, proč není banka tolik vidět. Klimeš dodal, že tento osobní přístup se velice osvědčil. Díky tomu se klient prakticky ihned dozví, zdali splňuje základní požadavky pro úvěrování.
Citi používá trochu netradiční systém, při němž chybí klasická pobočková síť. „Klienti s námi komunikují přes počítač a telefonicky. Pokud potřebují poradit v komplexnější věci, přijede za nimi náš zaměstnanec,“ říká Klimeš. Systém se prý natolik osvědčil, že česká větev získala loni ocenění za nejrychleji rostoucí subjekt v rámci celosvětové skupiny CitiBusiness.
Pro letošní rok CitiBusiness plánuje poskytnout nové úvěry v objemu 3,5 miliardy korun. Cílovou klientelou jsou podniky s ročním obratem nad tři miliony korun, které se mohou pochlubit solidní historií hospodaření. Banka financuje jak provozní, tak investiční potřeby těchto firem. CitiBusiness získává klienty i tím, že se podílí na regionálních vzdělávacích programech pro malé a střední podniky.