Flybe je tak jednou z prvních leteckých společností, které od vypuknutí epidemie koronaviru končí. Nemoc COVID-19 se objevila koncem loňského roku v Číně, od té doby už kvůli ní zemřelo přes 3000 lidí a prudce se snížila poptávka po cestování. Některé velké aerolinky již oznámily, že budou muset snížit náklady kvůli propadu rezervací, zvlášť od konce února, kdy nemoc propukla v turisty oblíbené Itálii. Ta je nyní nejvíce zasaženou zemí v Evropě.
Britský úřad pro civilní letectví oznámil, že cestující, kteří měli letět s Flybe, si musí najít jiný způsob přepravy. Flybe provozovala více než polovinu vnitrostátních letů v Británii mimo Londýn. Měla silné postavení na letištích jako Aberdeen, Belfast, Manchester a Southampton. Svými 68 letadly ročně přepravila kolem osmi milionů cestujících, létala na 71 letišť v Británii a Evropě.
Ilona Švihlíková: Koronavirus může přispět k deglobalizaci
Flybe měla finanční problémy už před vypuknutím potíží spojených s epidemií koronaviru. Společnost se podařilo zachránit před kolapsem v polovině ledna, kdy pomoc aerolinkám slíbila vláda a akcionáři souhlasili, že do ní investují více peněz. Krach aerolinek nyní ohrožuje plán premiéra Borise Johnsona posílit regionální dopravní spojení. Johnson v lednu uvedl, že Flybe jsou důležité pro přepravu v Británii a vláda udělá vše co bude moci, aby aerolinkám pomohla.
Flybe v únoru 2019 koupilo konsorcium Connect Airways, které tvoří firmy Virgin Atlantic, Stobart Group a Cyrus Capital. Skupina od té doby investovala do firmy 110 milionů liber (3,2 miliardy korun).
Aerolinky se dostaly do problémů kvůli řadě událostí, včetně poklesu libry po rozhodnutí Británie opustit Evropskou unii. Slabší libra aerolinky jako jsou Flybe poškodila, protože mají vysoké náklady v dolarech, ale jejich příjmy jsou v librách. Společnost měla také problém se splacením letecké daně, která platí v Británii a na kterou si mnoho společností dlouhodobě stěžuje, že omezuje jejich růst, napsaly agentury AP a Reuters.