Menu Zavřít

Časopisy pomáhají podnikům v komunikaci

9. 6. 2003
Autor: Euro.cz

Vyhlášení vítězů soutěže Firemní médium roku 2002-2003Účinným nástrojem firemní komunikace (Corporate Communication) mohou být firemní média. Ještě před pár roky to byly především firemní časopisy, s rozvojem informačních technologií a širším využíváním internetu to jsou ielektronická média.

Vyhlášení vítězů soutěže Firemní médium roku 2002-2003

Účinným nástrojem firemní komunikace (Corporate Communication) mohou být firemní média. Ještě před pár roky to byly především firemní časopisy, s rozvojem informačních technologií a širším využíváním internetu to jsou ielektronická média.

Úroveň firemní komunikace může být různá - ať již obsahem, tak grafickým zpracováním. Mezi faktory, které to ovlivňují, je jistě výše finančních prostředků na tyto účely, ale ty samy o sobě nestačí. Neméně důležitá je jasná koncepce firemního média, jasné určení a definování cílů, jimž má sloužit, grafické zpracování (které je asi nejlepší svěřit odborníkům), tiskařské zpracování a samozřejmě i personální zajištění. Rozvoji firemních médií a zvyšování jejich kvality má sloužit i soutěž Firemní média roku, kterou vyhlašují agentury Dynamic Relations a GoodCom za odborné garance TypoDesignClubu a jejímž mediálním partnerem je Profit.

Rozdělení do kategorií

Soutěž Firemní média roku má již za sebou čtyři ročníky. Pravidelně se jí účastní desítky velkých i menších společností, které zde prezentují a porovnávají své komunikační nástroje. Zatímco první ročník soutěže se zaměřoval především na tištěná média - magazíny či noviny - poslední ročník 2002/2003 měl již šest samostatných kategorií: audiovizuální prezentace, firemní intranet, www stránky, firemní brožura, firemní magazín a firemní noviny. Žádná kategorie zatím nerozlišují zaměření tištěných médií - zda jsou určeny ven, tedy klientům, obchodním partnerům, potenciálním zákazníkům, nebo zda je jejich hlavním posláním přispět k lepší komunikaci uvnitř firmy, k informování zaměstnanců a k posilování sounáležitosti s firmou.

Letošní vítězové

Vítězové letošního ročníku soutěže byli vyhlášeni koncem května. Porotci hodnotili firemní média v již zmíněných šesti kategoriích, posuzovali celkovou úroveň titulu a k tomu jednotlivě hodnotili textovou stránku, grafickou stránku a titulní stranu. Systém hodnocení byl bodový, známkou od 1 do 5, doplněný o slovní komentář. V čele odborné poroty byla vedoucí katedry masové komunikace Fakulty sociálních věd UK Barbara Köpplová, která mimo jiné na adresu těchto médií říká: „Firemní média jsou mimořádně důležitá pro vnitřní komunikaci podnik-zaměstnanec i vnější komunikaci podnik-klient, pokud se nezaměří jen na čisté PR, které je často těžko rozeznat od propagandy.“ Soutěž Firemní médium roku 2002-2003 byla vyhlášena 16. října 2002 a přihlášky bylo možné posílat do 3. března 2003. Za tuto dobu přihlásilo třicet firem celkem šedesát médií - nejvíce jich bylo v kategoriích firemní magazín (25) a www stránky (13), následovány kategoriemi firemní brožury (8), audiovizuální prezentace (6), firemní noviny (5) a intranet (3).

bitcoin_skoleni

A kdo zvítězil?

V kategorii Audiovizuální prezentace získala první místo CD Vizitka společnosti Schenker, v kategorii Firemní intranet to byl ePIN společnosti T-Mobile a vavříny za webové stránky získaly www.karosa.cz společnosti Karosa. V kategoriích tištěných médií obsadily první místa Metrostav Profil (firemní brožura), Impuls (společnost T-Mobile, firemní magazín) a Metrostav (firemní noviny společnosti Metrostav).

  • Našli jste v článku chybu?