Tuzemským pojišťovnám se daří. Ve druhém letošním čtvrtletí se zhruba zdvojnásobil objem předepsaného pojistného ve srovnání s prvním čtvrtletím. Uvádí to Česká asociace pojišťoven (ČAP). Jenže trh byl tažen jednorázovými pojistkami a analytici před optimismem varují. „Mám obavy, aby tento trend nepředstavoval budoucí časovanou bombu… Upřímně by mě mnohem více těšilo, kdyby předepsané pojistné více rostlo v segmentu běžně placených smluv, kde větší část z pojistného obvykle představuje klientovu ochranu před rizikem,“ konstatoval Tomáš Síkora, výkonný ředitel ČAP.
Navíc nebýt bank, pojišťovny by se takovými výsledky pochlubit nemohly. ČAP ve své zprávě píše, že na růstu prodeje jednorázově placených produktů se drtivou měrou podílejí pojišťovny, které přes bankovní síť nabízejí klientům přechod od tradičních bankovních spořicích produktů k takzvanému „bankopojištění“. Jinými slovy, banky pojistnému trhu značně pomohly, neboť právě prodej přes jejich síť zvedal příjmy. Pojistky se jim daří prodávat zejména z toho důvodu, že je mnohdy vyžadují jako povinnou součást svých produktů. Někdy je rovněž nákup pojistky přes banku mnohem snazší.
K nejúspěšnějším patřila ČSOB Pojišťovna, která zvýšila meziročně svůj prodej jednorázově placených pojistných produktů o padesát procent, a posunula se tím na třetí pozici v celkovém pořadí pojišťoven podle objemu předepsaného pojistného.