Nákladní dopravce ČD Cargo nakoupí v následujících dvou letech 14 lokomotiv. Podnik tím chce posílit svou expanzi na zahraničních trzích. Cenu investice dceřiná společnost Českých drah neuvedla.
První část nových lokomotiv zařadí společnost do svého vozového parku na přelomu letošního a příštího roku. Bude se jednat o čtyři stroje Vectron, které doplní osm již pořízených strojů této značky. Dalších deset lokomotiv značky Trax MS3 pak dopravce dostane v letech 2019 a 2020. V případě potřeby a příznivého finančního stavu bude moci společnost rozšířit dodávku těchto lokomotiv o dalších až 40 kusů.
„Pořizování interoperabilních lokomotiv podporuje strategii expanze značky ČD Cargo na zahraniční trhy. V tuto chvíli disponujeme licencemi pro realizaci přeprav v Polsku, Rakousku, na Slovensku i v Maďarsku a odpovídající vozidlový park nám umožní tyto licence naplno využít,“ uvedl výkonný ředitel ČD Cargo Tomáš Tóth.
Pořízené stroje budou podle podniku provozuschopné v tuzemsku, ve všech okolních státech a v Maďarsku. Nasadit je dopravce může do budoucna eventuálně také na slovinské a chorvatské železnici.
Zpátky na koleje. Česko se vrací k nákladní vlakové dopravě
Nákup nových lokomotiv dnes schválila dozorčí rada ČD Cargo. Zástupci společnosti by měli v nejbližších dnech podepsat kontrakty o nákupu s firmami Siemens a Bombardier.
Tóth dále uvedl, že díky novým strojům by se měly snížit časové ztráty při přepřahu lokomoti,v a tím uvolnit část kapacit na exponovaných tratích.
ČD Cargo loni vykázala čistý zisk 743 milionů korun. Je to o 192 milionů korun méně než v předchozím roce. Nižší příjmy byly podle společnosti způsobeny především investicemi do nákupu nových lokomotiv a nákladních vozů. Naopak úspěšně pokračovala expanze na zahraniční trhy, zejména pak do Polska, Maďarska či Rumunska. Mírně vzrostl i objem přepraveného zboží o 0,6 milionu tun na 66,1 milionu tun. K růstu přispěla zejména přeprava zboží v zahraničí a rovněž prodlužování vzdáleností nákladní dopravy.
Přečtěte si také: