Na otázku, co si představit pod pojmem public relations, se snaží odpovědět druhý ročník soutěže Česká cena za public relations, kterou vyhlašuje Asociace Public Relations Agentur (APRA). „U reklamy je to jasné - každý ji vidí. Public relations projekty, byť nejsou na očích, jsou velmi komplexní, zajímavé, vtipné a firmám přinášejí dlouhodobý užitek. Proto chceme, aby ty nejlepší měly šanci představit se odborné i laické veřejnosti,“ říká Martin Frýdl, člen Výkonné rady APRA.
V celkem šesti kategoriích budou letos oceněny projekty, které nejlépe vycházejí z podnikatelské strategie zadavatele, jsou kreativní, v souladu s etickými pravidly oboru a mají prokazatelně pozitivní dopad na podnikání a pověst zadavatele. Soutěž je otevřená všem subjektům působícím v ČR, které v roce 2006 zrealizovaly projekt v oblasti vztahů s veřejností. Projekty budou hodnotit poroty, složené ze zadavatelů, novinářů, osobností odvětví PR a představitelů APRA a PR klubu. Přihlášky je možné zasílat do 29. května, výsledky budou slavnostně vyhlášeny v posledním červnovém týdnu. Loni byly oceněny například projekty „Předražené mýto“ s tematikou dálničního mýta pro kamiony, „Zvědavá Veselá kráva“, mapující nekonvenční a expresivní mluvu českých školáků, nebo projekt „Každých pět hodin“, varující před rakovinou prsu.