Tuzemský prodejce kontaktních čoček Maternia rozšiřuje seznam poboček. V Belgii, kam zboží dodává již několik let, spouští nový internetový obchod.
Kontaktní čočky prodává prostřednictvím značky Lentiamo. Eshop se stejným jménem už provozuje ve Velké Británii, Francii, Švýcarsku, Itálii, Španělsku, Švédsku, Dánsku, Rumunsku, Řecku a Bulharsku.
Belgické Lentiamo vzniklo kvůli vysoké poptávce a snadnosti vstupu na tamní trh. „Do Belgie již dlouhodobě prodáváme. Je to vlastně země s nejvyšším obratem, kde ještě v Evropě nemáme oficiální eshop. Navíc je výhodou, že v dané zemi se mluví francouzsky a my již máme francouzsky mluvící zákaznický servis. Plus v Belgii máme již ověřené a nasmlouvané dopravce. Dalo by se tedy říct, že to je expanze s minimální námahou,“ říká pro Euro.cz marketingový ředitel společnosti Maternia Tomáš Bártek.
Jak marketingový šéf firmy dodává, podle vývoje v Belgii se firma rozhodne jestli nerozšířit aktivity i do Belgie, která mluví holandsky a otevřít při tom i holandský eshop. Společnost letos hodlá rozšířit svou působnost také o Portugalsko a Irsko. Naopak plánovaná expanze na Ukrajinu kvůli nepříznivé politické situaci v zemi pořád vázne.
Maternia provozuje další značky eshopů - 321Linsen v Německu, IhreLinsen v Rakousku, VaseSosovky na Slovensku a VaseCocky a Cockovnik v tuzemsku.
Firma byla založena v České republice v roce 2008. Od té doby dodala přes 2,5 milionu kontaktních čoček do řady zemí Evropy. Společnost má kanceláře v Praze a Nové Bystřici. Stojí za ní internetový podnikatel Martin Bláha. Loni zaznamenala podle slov marketingového šéfa asi desetiprocentní nárůst tržeb.
„Letos se chceme primárně soustředit na země kde jsme vstoupili v posledních dvou letech a které ještě nejsou zcela v černých číslech. Dále se chceme rozvíjet v prodeji slunečních brýlí, které jsme spustili loni. Navíc uvažujeme o dalším rozšiřování sortimentu,“ uzavírá Tomáš Bártek.
Strůjce projektu Martin Bláha
Čtěte také: