Výroba nábytku a bytových doplňků má v Česku dlouhou tradici a k jejím ikonickým prvkům patří i květinové stolky, které ještě v 80. letech 20. století nesměly chybět v žádné domácnosti. Pak ale jejich popularita slábla a zhruba na přelomu milénia se úplně vytratily. Až nyní je lidé zase začínají objevovat. A značka Master & Master toho dokázala využít tak, že společně s designérem Jiřím Pelclem dává znovuobjevenému kusu nábytku novou podobu.
„V posledních dvou dekádách z domácností květinový stolek zmizel, podobně jako třeba vitrína nebo příborník. Ale nyní se jejich potřeba navrací. Lidem už nestačí položit si květinu na komodu nebo polici. Tvoří si doma zátiší z pokojovek,“ popisuje Ondřej Zita, který spolu s Luďkem Šteiglem za značkou Master & Master stojí.
Trend pokojovek květinovým stolkům nahrává
Pěstitelů pokojových rostlin mezi Čechy přibývá a Zita se Šteiglem se rozhodli na rostoucí poptávku reagovat. Ke spolupráci si tedy přizvali Jiřího Pelcla, jenž pro ně vytváří moderní minimalistické stolky založené na propojení tradic se současným designem a funkčností. Díky tomu splňují požadavky současných uživatelů, ale zachovávají si svůj osobitý ráz.
V osmdesátých letech takřka zmizely, dnes však květinové stolky opět získávají na oblibě. Zdroj: Master & Master
„Dlouho jsme neviděli současné pojetí tohoto kusu nábytku, a proto jsme oslovili Jiřího Pelcla,“ vzpomíná Zita s tím, že designér vycházel při navrhování z reálných zkušeností pěstitelů. Vznikl tak květinový stolek Oasis z voděodolných materiálů, který má navíc praktickou rozložitelnou konstrukci, aby se dal snadno uložit nebo přemístit. Dostupný je aktuálně ve dvou velikostech a třech barvách: světle šedé, černé a zelené.
Milionová spolupráce
Květinový stolek zdaleka není prvním společným počinem Master & Master a Jiřího Pelcla. Už dříve pro ně designér navrhl židle Roxor, sadu sedacího nábytku UM, knihovnu Barrel nebo věšák Cactus a s průběhem spolupráce je podle svých slov dlouhodobě spokojen: „S Master & Master pracuju rád, protože jsou mladí, nejsou konzervy a je s nimi sranda.“
Květinový stolek je ozdobou portfolia značky, ale v prodejích zatím mají navrch židle Mistra a úložné prostory z Kolekce Shelf One a Cabinet One. A z nových počinů se nejvíce prosazuje celomasivní stůl Editor.
Některé z těchto výrobků se prodávají po desítkách, a tak obrat firmy každým rokem roste. Jen loni se dostal z původních 13,7 milionu korun na 18,5 milionu, což znamená meziroční nárůst ve výši 35 procent.