Menu Zavřít

Česká nanovlákna opět zaujala obchodníky na japonském Nanotechu

22. 2. 2012
Autor: profit

Společnost PARDAM, v současnosti jediný světový výrobce keramických nanovláken v průmyslovém měřítku, která jsou do celého světa distribuována společností Kertak Nanotechnology, se letos znovu účastnila veletrhu nanotechnologií Nanotech 2012 v japonském Tokiu.

Foto: archív

Letošní historickou novinkou se stala možnost prezentace českých firem v národním pavilonu. Ten pod záštitou českého velvyslanectví v Tokiu a za podpory agentur CzechTrade a CzechInvest zorganizovala Česká hospodářská komora.

Po loňském prosincovém oznámení zakoupení unikátní technologie Cyclone F.E. 1.1 americké společnosti Fiberio Corporation společnost Pardam v současné době dokončuje jedinečné výzkumné, vývojové a výrobní centrum v Novém Městě na Moravě. Tato provozně a ekonomicky velmi efektivní technologie pracuje na principu zvlákňování nanovlákenných materiálů z polymerních roztoků a tavenin pomocí odstředivých sil a zároveň umožňuje výrazně urychlit možnosti testování nových materiálů, jak na laboratorních, tak na průmyslových strojích. Návštěvníci Nanotechu opět potvrdili výjimečnost nanovlákenných materiálů a jejich obrovský potenciál pro finální aplikace jako jsou baterie, palivové články, katalyzátory, solární články a kompozitní materiály. Mimořádnému zájmu se dostalo také zcela novým „geopolymerům“, které svými vlastnostmi zcela převyšují současné stavební materiály.

MM25_AI

Skutečnost, že nás na Nanotechu oslovili zástupci tří největších japonských společností (Toshiba, Panasonic a Mitsubishi) s konkrétními představami o využití našich materiálů, jen potvrzuje správnost našeho rozhodnutí věnovat se keramickým nanovláknům a pokračovat v jejich vývoji,“ uvedl Daniel Možíš, generální ředitel Pardamu.

Naše velké poděkování patří paní velvyslankyni Kateřině Fialkové za projevenou podporu přímo na veletrhu, dále pak řediteli českého zastoupení CzechInvestu v Japonsku Ondřeji Votrubovi, jeho kolegům paní Novákové, pánům Helikarovi a Horáčkovi, a zvláště pak Lucii Kirschové, která celou akci organizačně zajistila pod záštitou České hospodářské komory a agentury CzechTrade, která také pomohla se spolufinancováním vystavujícím společnostem. Díky všem těmto lidem jsme se v Tokiu cítili jako doma a atmosféra v českém pavilonu byla jedinečná a nezapomenutelná,“ dodal výrobní ředitel Pardamu Jan Buk.

  • Našli jste v článku chybu?