Společnost PARDAM, v současnosti jediný světový výrobce keramických nanovláken v průmyslovém měřítku, která jsou do celého světa distribuována společností Kertak Nanotechnology, se letos znovu účastnila veletrhu nanotechnologií Nanotech 2012 v japonském Tokiu.
Foto: archív
Letošní historickou novinkou se stala možnost prezentace českých firem v národním pavilonu. Ten pod záštitou českého velvyslanectví v Tokiu a za podpory agentur CzechTrade a CzechInvest zorganizovala Česká hospodářská komora.
Po loňském prosincovém oznámení zakoupení unikátní technologie Cyclone F.E. 1.1 americké společnosti Fiberio Corporation společnost Pardam v současné době dokončuje jedinečné výzkumné, vývojové a výrobní centrum v Novém Městě na Moravě. Tato provozně a ekonomicky velmi efektivní technologie pracuje na principu zvlákňování nanovlákenných materiálů z polymerních roztoků a tavenin pomocí odstředivých sil a zároveň umožňuje výrazně urychlit možnosti testování nových materiálů, jak na laboratorních, tak na průmyslových strojích. Návštěvníci Nanotechu opět potvrdili výjimečnost nanovlákenných materiálů a jejich obrovský potenciál pro finální aplikace jako jsou baterie, palivové články, katalyzátory, solární články a kompozitní materiály. Mimořádnému zájmu se dostalo také zcela novým „geopolymerům“, které svými vlastnostmi zcela převyšují současné stavební materiály.
„Skutečnost, že nás na Nanotechu oslovili zástupci tří největších japonských společností (Toshiba, Panasonic a Mitsubishi) s konkrétními představami o využití našich materiálů, jen potvrzuje správnost našeho rozhodnutí věnovat se keramickým nanovláknům a pokračovat v jejich vývoji,“ uvedl Daniel Možíš, generální ředitel Pardamu.
„Naše velké poděkování patří paní velvyslankyni Kateřině Fialkové za projevenou podporu přímo na veletrhu, dále pak řediteli českého zastoupení CzechInvestu v Japonsku Ondřeji Votrubovi, jeho kolegům paní Novákové, pánům Helikarovi a Horáčkovi, a zvláště pak Lucii Kirschové, která celou akci organizačně zajistila pod záštitou České hospodářské komory a agentury CzechTrade, která také pomohla se spolufinancováním vystavujícím společnostem. Díky všem těmto lidem jsme se v Tokiu cítili jako doma a atmosféra v českém pavilonu byla jedinečná a nezapomenutelná,“ dodal výrobní ředitel Pardamu Jan Buk.