Česká pojišťovna je dlouhodobě jedním z leadrů ve sjednávání pojistných smluv prostřednictvím internetu.
Autor: Profit
Od včerejška začala svým klientům nabízet také online správu uzavřených smluv. Co všechno nyní vyřídíte z domova prostřednictvím internetu? Jaké služby nabízí konkurence?
Tuzemské pojišťovny přesunují stále větší část své produktové nabídky na internet. Začalo to jednoduchými produkty jako je cestovní pojištění a úrazové pojištění, postupem času přidaly pojištění odpovědnosti a nyní si můžete online uzavřít povinné ručení, havarijní pojištění nebo pojištění bydlení. Lidé, kteří do té doby internet využívali pouze k získávání informací, případně porovnávání parametrů jednotlivých produktů, získali možnost na jednom místě smlouvu také uzavřít.
Klienti na rozšířené možnosti sjednání reagují pozitivně a objem sjednaných smluv prostřednictvím internetu každým rokem roste.
Kam se bude trh online pojištění vyvíjet?
Z dosavadních signálů z tuzemského pojistného trhu vyplývá, že s rozšiřováním produktové nabídky bude nyní na nějaký čas konec. Složitější, dlouhodobé produkty, které vyžadují individuální nastavení a konzultaci s klientem, budou s velkou pravděpodobností ještě dlouhou dobu výlučně záležitostí osobního prodeje. Příkladem může být životní pojištění, které ani na vyspělých trzích není zpravidla součástí standardní „online nabídky“ tamních pojišťoven.
Cestou, kterou se pojišťovny v současné době s největší pravděpodobností vydají je rozšiřování doplňkových služeb a obecně zvyšování komfortu svých klientů při komunikaci s pojišťovnou. Řada pojišťoven již nabízí například možnost nahlášení pojistné události prostřednictvím internetu a další vybrané služby. Česká pojišťovna však v současnosti přichází s uceleným balíkem doplňkových služeb.
„Neustále sbíráme podklady a připomínky našich klientů, z nichž vyplynul požadavek, aby stejně rychle, snadno a pohodlně, jak pojištění uzavírají, je i v jeho průběhu mohli upravovat, hlásit změny, či posílat nejrůznější žádosti. Proto jsme k online hlášení pojistných událostí, plateb pojištění, či „knize přání a stížností“ přidali balíček dalších služeb,“ komentuje spuštění nových služeb Pavel Řehák, náměstek generálního ředitele pro služby klientům.
Co lze u ČP vyřídit prostřednictvím internetu?
Česká pojišťovna před týdnem spustila na svých webových stránkách pilotní provoz online správy pojistných smluv. Klienti bez jakékoliv předchozí registrace mohou prostřednictvím této aplikace s pojišťovnou komunikovat „na dálku“ v případě, že potřebují:
* Nahlásit škodu
* Přiložit dokumenty ke škodě
* Zadat změny ve smlouvě
* Zeptat se na průběh řešení škodní události
* Získat informace ke smlouvě
* Zaplatit pojištění
* Přiložit dokumenty ke škodě
* Sjednat pojištění
Rozsah nabízených služeb vždy závisí na typu smlouvy. U pojištění motorových vozidel se jedná například změnu identifikačních znaků vozidla, server nabízí také možnost nahlášení pojistné události (havárie, krádež apod.).
K nahlášení změn online stačí pouze pojistná smlouva Identifikace klienta probíhá na základě údajů vycházejících z konkrétní pojistné smlouvy. Aplikace vždy ověří číslo smlouvy, datum narození klienta, identifikační údaje vozu, nemovitosti apod. Následně systém vygeneruje dvě kontrolní otázky týkající se samotné smlouvy. Pokud klient odpoví třikrát neúspěšně, jsou veškeré možnosti změn zablokovány. Jaké služby nabízí konkurence?
Co do rozsahu produktové nabídky nabízené online, patří mezi konkurenty České pojišťovny například ČSOB Pojišťovna, pojišťovna Triglav, Generali, UNIQA, Kooperativa a samozřejmě pojišťovna DIRECT, jejímž obchodním nástrojem jsou pouze přímé distribuční kanály (internet a telefon).
Více na Hypoindex.cz.